PRACA Z UCZNIEM TRUDNYM

Zestawienie bibliograficzne w wyborze

WYDAWNICTWA ZWARTE

  • Bogdanowicz, Marta, Adryjanek, Anna : Uczeń z dysleksją w szkole : poradnik nie tylko dla polonistów. - Wyd. 3 zm. - Gdynia : "Operon", 2009
  • Chudnicki, Andrzej : Skuteczność resocjalizacji nieletnich z objawami ADHD. Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2019
  • Davis, Ronald D., Braun, Eldon M. : Dar uczenia się : sprawdzona nowa metoda korekcji ADD, problemów z matematyką i pisaniem odręcznym. Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, cop. 2006
  • Deman, Isabelle : 100 pomysłów, jak pomóc uczniom z trudnościami. Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020
  • Deptuła, Maria, Potorska, Alicja, Borsich, Szymon : Wczesna profilaktyka problemów w rozwoju psychospołecznym i ryzykownych zachowań dzieci i młodzieży. Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, copyright 2018
  • Dyrda, Jolanta, Liwo, Helena,  Materny, Katarzyna : Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w refleksji i działaniu nauczyciela : wybrane zagadnienia. Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2020
  • Dzieci z zaburzeniami łączonymi : ADHD, trudności w nauce, zespół Aspergera, zespół Touretta, depresja dwubiegunowa i inne zaburzenia / Martin L. Kutscher, Tony Attwood, Robert R. Wolff ; [tł. Robert Waliś]. Warszawa : Liber, 2007
  • Góralczyk, Ewa : Nauczycielem być : jak zapanować nad trudnymi zachowaniami uczniów i porozumieć się z klasą. Warszawa : "Fraszka Edukacyjna", 2006
  • Heyne, David, Rollings, Stephanie : Niechęć do szkoły : jak pomóc dziecku, które opuszcza lekcje i wagaruje. Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2008
  • Jagieła, Jarosław : Socjoterapia w szkole : krótki poradnik psychologiczny. Kraków : Wydawnictwo Rubikon, 2007
  • Janowski, Andrzej : Pedagogika praktyczna : zarys problematyki, zdrowy rozsądek, wyniki badań. - Wyd. 1, dodr. - Warszawa : "Fraszka Edukacyjna", 2004
  • Karasowska, Aleksandra : Jak wychowywać i uczyć dzieci z zaburzeniami zachowania : profilaktyka na co dzień. Warszawa : Wydawnictwo Edukacyjne Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, 2006
  • Karta indywidualnych potrzeb ucznia : zakres dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia / Renata Naprawa [et al.]. Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2012
  • Kołakowski, Artur, Pisula, Agnieszka : Sposób na trudne dziecko : przyjazna terapia behawioralna / Artur Kołakowski, Agnieszka Pisula. Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2022
  • Kurzeja, Anna : Dzieci ulicy - profilaktyka zagrożeń. Kraków : Oficyna Wydaw. Impuls, 2008
  • Kusztal, Justyna : Dobro dziecka w procesie resocjalizacji : aspekty pedagogiczne i prawne. - Wydanie I. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, copyright 2018
  • Paszkiewicz, Aneta : Skuteczna praca z wychowankiem niedostosowanym społecznie w grupie socjoterapeutycznej. Warszawa : Difin, 2017
  • Pentecost, David : Wychować dziecko z ADD i ADHD : praktyczne strategie opanowania trudnych zachowań dzieci z ADD i ADHD. Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2005
  • Radwańska, Anna : Terapia pedagogiczna : scenariusze zajęć : poradnik dla terapeuty i nauczyciela. Warszawa : Difin, 2018
  • Rodzina w sytuacji trudnej : zdążyć z pomocą. Cz. 1 / redakcja naukowa Beata Szurowska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2019
  • Rodzina w sytuacji trudnej : zdążyć z pomocą. Cz. 2 / redakcja naukowa Beata Szurowska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2019
  • Rumpf, Joachim : Krzyczeć, bić, niszczyć : agresja u dzieci w wieku do 13 lat. Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2004
  • Seweryńska, Anna Maria : Uczeń z rodziny dysfunkcyjnej : przewodnik dla wychowawców i nauczycieli. Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, cop. 2004
  • Skałbania, Barbara, Lewandowska-Kidoń, Teresa : Terapia pedagogiczna w teorii i działaniu : wybrane zagadnienia. - Wydanie II. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2022
  • Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą : programy zajęć. Cz. 2 / pod red. nauk. Ewy Grudziewskiej. Warszawa : Difin, 2016
  • Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą : programy zajęć. Cz. 3 / pod red. nauk. Ewy Grudziewskiej. Warszawa : Difin, 2017
  • Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą : programy zajęć. Cz. 4 / pod redakcją naukową Ewy Grudziewskiej. Warszawa : Difin, 2019
  • Szkoła na miarę możliwości dziecka / pod red. Danuty Krzywoń i Beaty Matusek. Sosnowiec : Oficyna Wydawnicza "Humanitas", 2009
  • Tanajewska, Alicja, Naprawa, Renata, Stawska, Jadwiga : Praca z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : poradnik dla nauczyciela. Warszawa: Difin, 2014
  • Tarkowski, Zbigniew : Dzieci z zaburzeniami zachowania, emocji i mowy. Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016
  • Terapia dzieci i młodzieży : metody i techniki pomocy psychopedagogicznej / pod red. nauk. Iwony Dąbrowskiej-Jabłońskiej. - Wyd. 2. - Kraków : "Impuls", 2008
  • Terapia pedagogiczna : zaburzenia rozwoju psychoruchowego dzieci / pod red. nauk. Ewy Małgorzaty Skorek. - Wyd. 4. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2010
  • Terapia pedagogiczna : zagadnienia praktyczne i propozycje zajęć / pod red. nauk. Ewy Małgorzaty Skorek. - Wyd. 6. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2016
  • Terapia pedagogiczna. T. 2, Zagadnienia praktyczne i propozycje zajęć / pod red. nauk. Ewy Małgorzaty Skorek. - Wyd. 3. - Kraków : "Impuls", 2007
  • Wyleżałek, Joanna : Problem efektywności resocjalizacji nieletnich w warunkach opieki całkowitej : stan obecny oraz alternatywa rozwiązań. Warszawa : Wydawnictwo SGGW, 2006
  • Zaburzenia zachowania u dzieci : teoria i praktyka / Artur Kołakowski (red. nauk.). Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2014

ARTYKUŁY Z CZASOPISM

  • Chojnacka, Kaja : Zachowania trudne dzieci w wieku przedszkolnym. Remedium 2020 nr 11 s. 24-26
  • Engler, Maria : Kiedy zachowanie dziecka jest zaburzone. Remedium 2020 nr 2 s. 8-9
  • Engler, Maria : Kiedy zachowanie dziecka jest zaburzone. Remedium 2020 nr 4 s. 12-13
  • Engler, Maria : Kiedy zachowanie dziecka jest zaburzone. Remedium 2020 nr 5 s. 26-27
  • Engler, Maria : Kiedy zachowanie dziecka jest zaburzone. Remedium 2020 nr 6 s. 20-21
  • Engler, Maria : Kiedy zachowanie dziecka jest zaburzone. Remedium 2020 nr 7 s. 16-17
  • Jakubowicz, Edward : Nie ma trudnych uczniów. Psychologia w Szkole 2010 nr 3 s. 64-70
  • Jędryszek-Geisler, Aleksandra : Zrozumieć trudnego ucznia - studium przypadku. Problemy Opiekuńczo Wychowawcze 2010 nr 9 s. 49-51
  • Karaszewski, Norbert : Kiedy nic nie działa - co zrobić? Cz. 1. Remedium 2016 nr 2 s. 7-9
  • Karaszewski, Norbert : Kiedy nic nie działa - co zrobić? Cz. 2. Remedium 2016 nr 3 s. 5-7
  • Kordzińska-Grabowska, Anna : Mały buntownik. Wychowanie w Przedszkolu 2015 nr 3 s. 50-55
  • Kożuchowska, Maria : Księga trudnego dziecka. Remedium 2014 nr 5 s. 25-26
  • Kubala-Kulpińska, Aleksandra : Agresywny uczeń. Życie Szkoły 2021 nr 5 s. 33-38
  • Łuba-Małgorzata : Złość i agresja w szkole – jak na nie reagować? Remedium 2020 nr 10 s. 2-5
  • Nadolska, Agnieszka : Praca z trudnym uczniem. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2013 nr 8 s. 32-35
  • Nowicka-Skóra, Anna : Prawa dziecka niedostosowanego społecznie. Problemy Opiekuńczo- Wychowawcze 2019 nr 9 s. 3-17
  • Oleksa, Karolina : Jak wspólnie pokonać trudne zachowania uczniów. Życie Szkoły 2016 nr 4 s. 23-27
  • Oleksa, Karolina : Trudne zachowania uczniów: jak radzić sobie z klasowymi łobuzami. Życie Szkoły 2016 nr 4 s. 18-22
  • Oleksa, Karolina : Trudne zachowania uczniów: nie obchodzi mnie, co czują inni. Życie Szkoły. 2016 nr 9 s. 18-23
  • Rowicka, Agnieszka : Współpraca nauczycieli z rodzicami uczniów sprawiających trudności wychowawcze. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2013 nr 1 s. 40-45
  • Semeniuk, Agata : Kiedy nie wszystko idzie „jak po maśle” – jak reagować na trudne zachowania uczniów. Życie Szkoły 2020 nr 5 s. 20-24
  • Sokołowska, Maria : Kłopotliwy uczeń - jak pogodzić interesy różnych dzieci. Remedium 2012 nr 9 s. 18-19
  • Stańczyk, Małgorzata : Trudne rozmowy o trudnych uczniach. Życie Szkoły 2014 nr 1 s. 26-28
  • Stępień-Rejszel, Kamila Olga : Agresja, której się uczę. Wychowanie w Przedszkolu 2019 nr 1 s. 17-20
  • Szczepkowska, Edyta : Jak rozwinąć umiejętność uczenia się dzieci z dysleksją? Życie Szkoły 2018 nr 10 s. 26-30
  • Szulirz, Alina : ,,Czy Pan Bóg ma oczy''? Remedium 2008 nr 7/8 s. 57-59
  • Szulirz, Alina : Niż, wielka księga i specjalne potrzeby. Remedium 2013 nr 9 s. 8-9
  • Tomera, Małgorzata : Agresywne zachowania uczniów - uwarunkowania rodzinne i społeczne. Życie Szkoły 2015 nr 5 s. 18-21
  • Tomera, Małgorzata : Agresywne zachowania uczniów : uwarunkowania związane z funkcjonowaniem dziecka. Życie Szkoły 2015 nr 6 s. 18-20
  • Urbanek, Bogdan : Niepowodzenia szkolne przyczyną niskiej motywacji do nauki. Nowa Szkoła 2017 nr 7 s. 10-18
  • Wilczek, Paulina : Rozwiązywanie problemów wychowawczych w szkole. Problemy Opiekuńczo - Wychowawcze 2018 nr 6 s. 46-55                                                                                                                                                                                                                                       

oprac. A. Wesołowska

Copyright