(zestawienie bibliograficzne w wyborze)
Wydawnictwa zwarte
1. Bednarek, Józef : Multimedia w kształceniu. Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012
2. Borkowska, Anna, Witkowska Marta : Media społecznościowe w szkole. Warszawa : NASK Państwowy Instytut Badawczy, 2017
3. Cyfrowy tubylec w szkole : diagnozy i otwarcia. T. 3 , Mediatyzacja przestrzeni szkoły-tropy badawcze i implementacje / redakcja naukowa Marzenna Nowicka, Joanna Dziekońska. Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2019
4. Cyfrowy tubylec w szkole – diagnozy i otwarcia. T. 2, Nauczyciel a nowe technologie w szkole / redakcja naukowa Marzenna Nowicka, Joanna Dziekońska. Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2018
5. Czechowska, Zyta : Jak nie zgubić dziecka w sieci? Warszawa Muza, 2021
6. Czerski, Wojciech : Gotowość nauczycieli do stosowania nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych. Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2017
7. Edukacja medialna w dobie współczesnych zmian kulturowych, społecznych i technologicznych / %c redakcja naukowa Agnieszka Ogonowska, Grzegorz Ptaszek. Wydanie 2. Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2016
8. Edukacja – relacja – zabawa : wieloaspektowość internetu w wymiarze bezpieczeństwa dzieci i młodzieży : obszary : internet – konteksty społeczne i prawne, internet – wybrane aspekty ochrony dzieci i młodzieży / redakcja naukowa Agnieszka Wrońska, Rafał Lew-Starowicz, Anna Rywczyńska. Warszawa : Wydawnictwo FRSE, 2020
9. Jak uczyć (się) zdalnie? : podręcznik dla nauczycieli, uczniów i przedsiębiorców wraz z opisem funkcjonalności platform i innych narzędzi e-learningu nie tylko na czas pandemii COVID-19 / Jacek Woźniak, Marcin Staruch, Michał Jurek, Wioletta Wereda, Piotr Zaskórski. Warszawa : CeDeWu, 2020
10. Juszczyk, Stanisław : Kultura w edukacji : implikacje społeczne, aksjologiczne i poznawcze. Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2020
11. Ostrowska, Małgorzata : Technologie informacyjno-komunikacyjne na lekcjach : przykładowe konspekty i polecane praktyki. Warszawa : Centrum Edukacji Obywatelskiej 2015
12. Pitler, Howard, Hubbell Elizabeth R., Kuhn Matt: Efektywne wykorzystanie nowych technologii na lekcjach. Warszawa : Centrum Edukacji Obywatelskiej, 2015
13. Plebańska, Marlena, Szyller Aleksandra, Sieńczewska Małgorzata : Q edukacji cyfrowej. Warszawa : Difin, 2020
14. Rodzic, dziecko, nauczyciel w przestrzeni wirtualnej / pod redakcją Józefa Bednarka i Anny Andrzejewskiej. Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2018
Artykuły z czasopism
1. Bocheńska-Włostowska, Katarzyna : Scenariusz: Klik, Klik – mamy Cię. Remedium 2023 nr 2 s. 9-11
2. Borowicz-Czuchryta, Edyta : Robot Photon wspiera czytelnictwo. Biblioteka w Szkole 2022 nr 7-8 dod. „Kompetentny nauczyciel” nr 2 s. 9-11
3. Boryczka, Bożena : Jak utworzyć komiks z TIK? Biblioteka w Szkole 2020 nr 1 Dod. „Komiks w szkole” s. 10-13
4. Cholewa, Justyna : ChatGPT jako przyjaciel pokolenia Z. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 4 s. 29-36
5. Chwedczuk, Ewelina : Rosetta Stone: naucz się języka ze swoimi urządzeniami. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 4 s. 39-45
6. Ciesiołkiewicz, Konrad : Jak być „Korczakiem” w środowisku mediów cyfrowych? Problemy Opiekuńczo Wychowawcze 2023 nr 3 s. 15-24
7. Czechowska, Zyta : Narzędzia TIK w rozwijaniu czytelnictwa dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Biblioteka w Szkole 2022 nr 4. Dod. „Kompetentny nauczyciel” s. 25-29
8. Czekajło, Barbara : Konstruktywistyczny model wykorzystania nowych technologii w edukacji. Problemy Opiekuńczo Wychowawcze 2023 nr 9 s. 3-12
9. Deleżyńska, Katarzyna : Zamiast białej kredy i czarnej tablicy. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 1 s. 109-113
10. Gajda, Katarzyna : „Canva dla oświaty“ jako narzędzie wspomagające rozwój kompetencji interkulturowych i naukę języka obcego. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 1 s. 65-71
11. Gajek, Elżbieta : Nauczanie języków wspomagane techniką cyfrową – skąd idziemy i dokąd zmierzamy? Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 4 s. 5-12
12. Gierzyńska, Marta Anna : Actionbound – interaktywna gra terenowa w kształceniu receptywnych i produktywnych sprawności językowych. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 1 s. 17-24
13. Grzybowska, Anna : Czy stosować TIK na geografii w szkole ponadpodstawowej? W Cyfrowej Szkole 2018 nr 2 s. 14-16
14. Hajduk, Konrad : Wykorzystanie nowych technologii w nauczaniu języka obcego. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 3 s. 115-120
15. Jachym, Wioletta : Baamboozle – darmowy bank i generator gier. Życie Szkoły 2023 nr 5 s. 22-24
16. Janczak, Dorota : TIK a edukacja spersonalizowana. Dyrektor Szkoły 2018 nr 6 s. 48,50-51
17. Janczak, Dorota TIK i nowe trendy w nauczaniu. W Cyfrowej Szkole 2018 nr 2 s. 66-68
18. Kędracka-Feldman, Ewa : Przyszłość TIK w edukacji. Dyrektor Szkoły 2015 nr 2 s. 48-51
19. Krajka, Jarosław : Kto tu rządzi? : o rolach nauczyciela we wspomaganej cyfrowo klasie językowej. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2024 nr 4 s. 9-15
20. Kubala-Kulpińska, Aleksandra : Jak rozwijać kreatywność uczniów, wykorzystując nowoczesne technologie w edukacji? Życie Szkoły 2022 nr 8 s. 40-43
21. Miszkiewicz, Konrad : Jak technologie zmieniają rolę nauczyciela? Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2024 nr 4 s. 39-45
22. Nawrocka, Joanita : TIK w pracy nauczyciela bibliotekarza. Biblioteka w Szkole 2020 nr 1 s. 10
23. Ostarek, Ewa : TIK w szkole. Życie Szkoły 2019 nr 1 s. 11-14, 16
24. Palka, Ewa : Nauczanie przyjazne mózgowi a technologie informacyjno-komunikacyjne. Język Polski w Szkole Podstawowej 2023/2024 nr 2 s. 105-138
25. Palka, Ewa : Technologie informacyjno-komunikacyjne w pracy z uczniem z zaburzeniami logopedycznymi. Język Polski w Szkole Podstawowej 2023/2024 nr 2 s. 139-172
26. Pałczyńska, Anna : Bookwidgets.com jako innowacyjne narzędzie do oceniania. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 4 s. 47-51
27. Pałczyńska, Anna : Godne polecenia narzędzia internetowe do nauczania słownictwa, gramatyki i tworzenia wypowiedzi ustnych. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 1 s. 33-38
28. Pietrucha-Rejman, Magda : Wykorzystanie urządzeń cyfrowych w rozwijaniu twórczości plastyczno-technicznej dzieci z niepełnosprawnością intelektualną – innowacja pedagogiczna. Problemy Opiekuńczo Wychowawcze 2023 nr 10 s. 31-44
29. Pokrzycka, Lidia : Wykorzystanie technologii informacyjnych i komunikacyjnych (TIK) w praktyce nauczania. Nowa Szkoła 2017 nr 5 s. 45-48
30. Potempa, Marek : Aplikacja do wspierania nauki języka obcego Komunik. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 1 s. 39-43
31. Pryłowska-Nowak, Elżbieta : Gamifikacja zajęć wsparta TIK. W Cyfrowej Szkole 2020 nr 1 s. 24-29
32. Ryszka, Marcin : Sztuczna inteligencja jako narzędzie do przełamywania barier językowych w mówieniu po angielsku. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 4 s. 19-28
33. Ryszka, Marcin : TIKowanie na ekranie : wykorzystanie smartfonów oraz tablicy interaktywnej na lekcjach języka angielskiego do utrwalenia słownictwa techniką grywalizacji. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 2 s. 95-104
34. Sidoruk-Sołoducha, Renata : Interaktywny dokument ciekawym sposobem na planowanie i realizację procesu edukacyjnego. W Cyfrowej Szkole 2024 nr 1 s. 33-37
35. Sidoruk-Sołoducha, Renata : Myślenie wizualne z TIK w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych. W Cyfrowej Szkole 2019 nr 2 s. 22-27
36. Sidoruk-Sołoducha, Renata : Z technologią w świat nauki, czyli „Science Escape Room z TIK w roli głównej”. W Cyfrowej Szkole 2018 nr 1 s. 24-27
37. Sochacka, Monika : Jak działają platformy edukacyjne? Biblioteka w Szkole 2022 nr 2 s. 26-27
38. Szymanowski, Cezary : Jak nauczać z wykorzystaniem nowoczesnych technologii? Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 4 s. 13-17
39. Śmiałek, Ewelina : Narzędzia MS Teams w pracy nauczyciela języka obcego. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 1 s. 25-31
40. Tyl, Marzena : Narzędzia TIK? Obecne! Biblioteka w Szkole 2012 nr 5 s. 5-7
41. Urbaniak, Anna : TIK w pracy bibliotekarza. Dyrektor Szkoły 2015 nr 7 s. 78-80
42. Wegner, Magdalena : O nauczaniu hybrydowym w szkole językowej. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 1 s. 45-49
43. Zaborek, Renata : Technologia informacyjno – komunikacyjna w procesie uczenia się i tworzenia wiedzy. Nauczanie Początkowe 2015/2016 nr 2 s. 16-22
44. Zaród, Marcin : TIK nie gryzie. Dyrektor Szkoły 2014 nr 1 s. 54-58
45. Zaród, Marcin : Wykorzystanie TIK na lekcjach. Dyrektor Szkoły 2015 nr 3 s. 43-47
46. Zawadzka, Anna : Udany projekt? „Klucze do współczesnego świata – języki, rozwój osobisty, TIK”. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 4 s. 59-62
47. Zioło-Pużuk, Karolina : Pomoc TIK dla uczniów z dysfunkcjami. Dyrektor Szkoły 2018 nr 5 s.44-47
Opracowała
Bogumiła Pawłowska