WYDAWNICTWA ZWARTE
- Barszcz, Agnieszka, Żmuda, Alina : Wzory wypracowań : język niemiecki : liceum. Kraków : Wydawnictwo GREG, [2007?]
- Bęza, Stanisław : Nowe repetytorium z gramatyki języka niemieckiego. – Wyd. 19 poszerz. – Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN, 2004
- Borysiuk, Ingeborg : Rozmówki polsko-niemieckie ze słowniczkiem turystycznym. Warszawa : Wydawnictwo „Rea”, 2007
- Butzkamm, Wolfgang : Wie Kinder sprechen lernen : Kindliche Entwicklung und die Sprachlichkeit des Menschen. Tubingen : Francke Verlag, 2004
- Czochralski, Jan Antoni, Ludwig, Klaus-Dieter, Kramer, Undine : Słownik frazeologiczny niemiecko-polski. – Wyd. 2 (uzup.). – Warszawa : „Wiedza Powszechna”, 2004
- Duży słownik szkolny niemiecko-polski, polsko-niemiecki / [zespół aut. Urszula Czerska et al.]. – Nowe, zaktual., popr. – Poznań : Wydaw. LektorKlett, 2006
- Hall, Karin, Scheiner, Barbara : Übungsgrammatik für Fortgeschrittene : Deutsch als Fremdsprache. Ismaning : Hueber Verlag, 2011
- Helbig, Gerhard, Buscha, Joachim : Übungsgrammatik Deutsch. Berlin [etc.] : Langenscheidt, 2004
- Jaszczuk, Agnieszka : Gramatyka : język niemiecki : gimnazjum, liceum. Kraków : Wydawnictwo GREG, [2006?]
- Język niemiecki w pracy : rozmówki niemieckie. [Czernica] : Level Trading, [2021]
- Uczniowski słownik niemiecko-polski, polsko-niemiecki. – Wydanie 1, 2 dodruk. Kraków : Lingea, 2018
- Kopicz, Natalia, Pawlik, Anna, Sajdak, Anna : Rozmówki polsko-niemieckie. Kraków : Zielona Sowa, 2007
- Lutz, Dagmar : Wie erkenne ich? : die Kunst des Klassizismus. Stuttgart : Belser Verlag, cop. 2006
- Meyer, Hilbert : UnterrichtsMethoden. 1, Theorieband. Berlin : Cornelsen Verlag Scriptor, 2009
- Meyer, Hilbert : UnterrichtsMethoden. 2, Praxisband. Berlin : Cornelsen Verlag Scriptor, 2008
- Mehrsprachigkeit bei Kindern und Erwachsenen : Erwerb, Formen, Förderung / Tanja Anstatt (Hrsg.). Tubingen : Attempto Verlag, cop. 2007
- Morciniec, Norbert, Prędota, Stanisław : Podręcznik wymowy niemieckiej. – Wyd. 6 zm. – Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2005
- Sagner, Karin : Wie erkenne ich? : die Kunst des Jugendstil. Stuttgart : Belser Verlag, cop. 2005
- Szkolny rozmównik polsko-niemiecki. – Wydanie 1. – Kraków : Lingea, 2017
- Tęcza, Melinda, Tęcza, Zygmunt : Język niemiecki : korepetycje : poziom podstawowy. Warszawa : Buchmann, 2006
- Tracy, Rosemarie : Wie Kinder Sprachen lernen : und wie wir sie dabei unterstützen können. Tubingen : Francke Verlag, 2008
- Uczniowski słownik niemiecko-polski, polsko-niemiecki : na każdą ławkę! – Wydanie 1, 2 dodruk. – Kraków : Lingea, 2018
- Volčiková, Jaroslava : Język niemiecki : rozmówki & słowniczek = Polnisch-deutscher Sprachführer & Wörterbuch. Konstancin-Jeziorna : Rea-SJ, 2015
ARTYKUŁY Z CZASOPISM
- Arndt, Aleksandra : Język niemiecki w śpiewie : ćwiczenie wymowy scenicznej a glottodydaktyka. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2024 nr 1 s. 33-44
- Barański, Arkadiusz : Frazeologizm na lekcji języka niemieckiego : propozycje użycia. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2024 nr 2 s. 107-111
- Buk, Agnieszka, Czech-Rogoyska, Agnieszka : Czatując na niemieckim : anglicyzmy z dziedziny IT w zdalnym nauczaniu języków obcych. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 2 s. 77-85
- Frontczak, Małgorzata : Jak poznajemy język niemiecki? Wychowanie w Przedszkolu 2013 nr 6 s. 57-58
- Iwaniak, Kamil : Przerwa na reklamę? Spoty reklamowe jako przyczynki do dyskusji na tematy kulturowe. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 3 s. 105-113
- Kania, Anna : Tandem językowy jako innowacyjna forma nauki oraz szansa rozwoju kompetencji społecznych i interkulturowych. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 4 s. 63-65
- Krywalska, Roswita, Szlezinger, Irena : Chemie auf Deutsch? Aber ja! : scenariusz lekcji przedmiotowo-językowej. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2024 nr 1 s. 71
- Płowens, Jakub : Lekcja zdalna (języka niemieckiego) ukierunkowana na podtrzymywanie relacji między uczniem a nauczycielem. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 2 s. 43-48
- Smoleń, Anna : Phraseologie in der Sprache der Jugendlichen : test z frazeologii antycznej na lekcji języka niemieckiego. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 3 s. 127-129
- Wójtowicz, Ewa Lidia : „Wiewiórki” uczą się niemieckiego. Wychowanie w Przedszkolu 2009 nr 10 s.37-38
- Zegarska-Jasińska, Katarzyna : Angielsko-niemiecka interferencja językowa, czyli o roli fałszywych przyjaciół w uczeniu się języka obcego. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 2 s. 123-129
- Zimmer, Agnieszka : Historia magistra linguae, czyli o roli historii języka w nauczaniu niemieckiego słów kilka. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 2 s. 117-121
Oprac. A. Wesołowska