Zestawienie bibliograficzne w wyborze
NAUKA JĘZYKÓW
Zestawienie bibliograficzne w wyborze
WYDAWNICTWA ZWARTE
- Dydaktyka języków obcych a kompetencja kulturowa i komunikacja interkulturowa / red. nauk. Maciej Mackiewicz. Poznań : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, 2005
- Dysleksja w kontekście nauczania języków obcych / pod red. Marty Bogdanowicz i Marioli Smoleń. Gdańsk : „Harmonia”, 2004
- Edukacja dla przyszłości / red. nauk. Jan Franciszek Nosowicz. Białystok : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania, 2004
- Gębal, Przemysław : Dydaktyka języków obcych : wprowadzenie. – Wydanie I. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2019
- Jaworska, Mariola : Nauczanie i uczenie się języków obcych młodzieży z dysleksją. Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2018
- Komorowska, Hanna : Metodyka nauczania języków obcych. – Wyd. 1, dodr. – Warszawa : „Fraszka Edukacyjna”, 2005
- Komorowska, Hanna : Sprawdzanie umiejętności w nauce języka obcego : kontrola – ocena – testowanie. Warszawa : „Fraszka Edukacyjna”, 2005
- Kotarba-Kańczugowska, Marta : Edukacja otwarta na języki : różnojęzyczność w teorii i praktyce. Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2015
- Łuczak-Łomża, Aleksandra, Metera-Debaene, Ewelina : Zanim wybierzesz podręcznik : metody oceniania materiałów do nauki języków. Warszawa : „Fraszka Edukacyjna”, 2002
- Między lingwistyką a pedagogiką : konteksty glottodydaktyczne i pedeutologiczne / redakcja naukowa Przemysław E. Gębal, Łukasz Kumięga. Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2020
- Nauczanie języków obcych : Polska a Europa / red. nauk. Hanna Komorowska. Warszawa : Wydawnictwo Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej „Academica”, 2007
- Nauka języka obcego w perspektywie ucznia / red. nauk. Hanna Komorowska. Warszawa : Wydawnictwa Akademickie Oficyna Wydawnicza Łośgraf – Wiesław Łoś, 2011
- Peć, Beata Anna : Otwarty, aktywny, samodzielny… : alternatywne formy pracy : przewodnik dla nauczycieli języków obcych. Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2008
- Reforma w nauce języka obcego : nowe programy i podręczniki / pod red. Hanny Komorowskiej. Warszawa : Instytut Badań Edukacyjnych, 2003
- Siek-Piskozub, Teresa, Wach, Aleksandra : Muzyka i słowa : rola piosenki w procesie przyswajania języka obcego. Poznań : Uniwersytet im. Adama Mickiewicza, 2006
- Sobańska-Jędrych, Joanna, Peć, Beata Anna, Torenc, Marta : Rozwijanie zdolności językowych na lekcji języka obcego. Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2013
- Zawadzka, Elżbieta : Nauczyciele języków obcych w dobie przemian. Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2004
- Żylińska, Marzena : Postkomunikatywna dydaktyka języków obcych w dobie technologii informacyjnych : teoria i praktyka. Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2007
ARTYKUŁY Z CZASOPISM
- Andrychowicz-Trojanowska, Agnieszka : Od podręcznika do własnych materiałów (glotto)dydaktycznych – dlaczego warto przygotowywać je inaczej. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 2 s. 47-58
- Bączar, Katarzyna : O tekstach autentycznych w nauczaniu języka obcego w szkole średniej. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 2 s. 35-42
- Bojarczuk-Tüncer, Agnieszka : Edukacja lingwistyczna dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych na zajęciach z języka obcego – wyzwania w edukacji zdalnej. Edukacja Wczesnoszkolna 2022/2023 nr 2 s. 43-55
- Bryła-Cruz, Agnieszka : Student i nauczyciel przed kamerą, czyli o bliższym spotkaniu. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 2 s. 25-29
- Bucko, Dominika : Testowanie rozumienia tekstu pisanego w środowisku cyfrowym : na przykładzie języka polskiego jako obcego. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 3, s. 37-44, s. 29-36
- Bujas, Dominika : Współpraca zamiast rywalizacji. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2024 nr 2 s. 75-79
- Cholewa, Justyna, Rak, Zofia : ChatGPT jako przyjaciel pokolenia Z. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 4 s. 29-36
- Chwedczuk, Ewelina : Rosetta Stone: naucz się języka ze swoimi urządzeniami. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 4 s. 39-45
- Chyb-Winnicka, Marta : Kształtowanie umiejętności interakcyjnych u dzieci i młodzieży w nauce słuchania : na przykładzie języka polskiego jako drugiego – poziom A1. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 2 s. 9-16
- Ciepielewska-Janoschka, Anna : Jak utrzymać skupienie uwagi u dorosłych kursantów na zajęciach języka obcego? : wybrane przykłady zadań angażujących umysł w ramach emotionally competent stimuli. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 2 s. 61-67
- Czetwertyńska, Grażyna : W poszukiwaniu kompasu, czyli po co nam projekty w edukacji językowej. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 4 s. 5-10
- Deleżyńska, Katarzyna : Zamiast białej kredy i czarnej tablicy. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 1 s. 109-113
- Dłuska, Joanna, Giłka, Katarzyna : Język obcy jako narzędzie doświadczania świata. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 4 s. 71-75
- Dobrowolska, Barbara : Język jako narzędzie socjalizacji w wielokulturowej szkole : teoretyczne i praktyczne paradygmaty. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 4 s. 29-37
- Drzewińska, Anna : Internetowe kursy języków obcych. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2006 nr 2 s. 83-85
- Dwużnik, Paulina : Mediacja a tłumaczenie w glottodydaktyce. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 1 s. 115-125
- Forgiel, Izabella : Czym nakarmić umysł ucznia, czyli słów kilka o efektywnej informacji zwrotnej na miarę nauczania zdalnego. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 3 s. 19-23
- Gajda, Katarzyna : „Canva dla oświaty“ jako narzędzie wspomagające rozwój kompetencji interkulturowych i naukę języka obcego. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 1 s. 65-71
- Gajderowicz, Tomasz, Jakubowski, Maciej : Motywacja, ocenianie i nauka języków obcych – popularne przekonania a dowody z badań naukowych. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 4 s. 125-128
- Gajek, Elżbieta : Nauczanie języków wspomagane techniką cyfrową – skąd idziemy i dokąd zmierzamy? Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 4 s. 5-12
- Gierzyńska, Marta Anna : Actionbound – interaktywna gra terenowa w kształceniu receptywnych i produktywnych sprawności językowych. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 1 s. 17-24
- Górecka, Joanna : Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstów prasowych i samodzielności uczących się jako użytkowników mediów na lekcji języka obcego. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 3 s. 63-70
- Gryczka, Jacek : Regulacja emocji w procesie glottodydaktycznym i jej znaczenie dla rozwoju pozytywnej kultury błędu na lekcji języka obcego. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 2 s. 37-41
- Hajduk, Konrad : Wykorzystanie nowych technologii w nauczaniu języka obcego. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 3 s. 115-120
- Hościłowicz, Marcin : Jak uczyć się zdalnie, podróżować wirtualnie i ratować świat realnie, czyli o międzynarodowym projekcie „Eco-logical and Trendy”. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 4 s. 47-52
- Idzikowski, Leszek : Autorskie projekty językowe w szkole średniej. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 4 s. 81-85
- Iluk, Jan : Umiejętność streszczania w języku obcym z perspektywy poziomów biegłości i praktyki dydaktycznej. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 4 s. 109-118
- Iwaniak, Kamil : Przerwa na reklamę? Spoty reklamowe jako przyczynki do dyskusji na tematy kulturowe. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 3 s. 105-113
- Iwaniak, Kamil : Ten się śmieje, kto się śmieje ostatni? Obecność humoru na lekcji – przegląd literatury przedmiotu. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 2 s. 49-54
- Iwaniak, Kamil : Weź język pod lupę, czyli paradygmat kognitywny w służbie uczenia się i nauczania języków obcych. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 4 s. 97-104
- Jakubowicz, Joanna : Gra jako wsparcie w edukacji. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 1 s. 81-85
- Janczar, Urszula : W jaki sposób budować autonomię wśród uczniów : dziennik uczniowski jako narzędzie rozwijające autonomię. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 2 s. 73-78
- Janczuro, Magda : Nauczyciel jako przewodnik : analiza metafor w wypowiedziach nauczycieli. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2024 nr , s. 81-88
- Jędryka, Beata Katarzyna : Dobry start uczniów z doświadczeniem migracji. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 2 s. 29-42
- Kania, Anna : Tandem językowy jako innowacyjna forma nauki oraz szansa rozwoju kompetencji społecznych i interkulturowych. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 4 s. 63-65
- Kempny, Elżbieta : Kompetencje psychospołeczne w kształceniu przyszłych tłumaczy z perspektywy studentów lingwistyki stosowanej. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 4 s. 125-132
- Kiński, Czesław, Ksepka, Katarzyna : Zwrotna informacja zwrotna: co o feedbacku nauczyciela myślą uczniowie i co z tego wynika? Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 3 s. 63-69
- Komorowska, Hanna : Jak nie zniechęcić oceną, a zainteresować nauką? : kilka uwag dla początkujących nauczycieli. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 2 s. 61-68
- Kondrat, Dorota : Twórcze sposoby wykorzystania dyktanda do oceny postępów w nauce języka. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 3 s. 31-36
- Kordus, Malwina : Międzynarodowa przygoda – projekt z eTwinning krok po kroku. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 4 s. 41-46
- Kot, Damian : Jak (nie) nauczać? Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 3 s. 99-104
- Kotuła, Krzysztof : Informacja zwrotna w świetle analizy interakcji na przykładzie zdalnej nauki języka obcego w szkole ponadpodstawowej. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 3 s. 25-29
- Kozłowski, Mikołaj : Działania prospołeczne na zajęciach z języka obcego z nastolatkami. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 4 s. 85-95
- Krajka, Jarosław : O korpusach „szytych na miarę” w nauczaniu sprawności pisania. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 1 s. 27-33
- Kruszyńska, Agnieszka : Wykorzystanie międzynarodowej współpracy studenckiej online COIL w kształceniu przyszłych nauczycieli języków obcych. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 1 s. 95-103
- Kubicka, Emilia, Bagłajewska-Miglus, Ewa : Obraz tłumaczenia dydaktycznego w polskiej literaturze glottodydaktycznej XXI w. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 4 s. 105-114
- Kutyłowska, Katarzyna, Paczuska, Katarzyna : Języki obce w szkołach w Europie – zmiany po 2000 roku. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 3 s. 129-142
- Kusiak, Ewelina : Projekty europejskie eTwinning – uczymy się poprzez praktykę. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 2 s. 111-112
- Lika, Brygida : Wpływ tolerancji wieloznaczności na akwizycję języka obcego. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 4 s. 47-53
- Malec, Wojciech, Malec, Magdalena : WebClass jako narzędzie do kontroli i oceny postępów w nauce. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 3 s. 37-42
- Matera-Klinger, Anna : Projekty językowo-historyczne w czasie pandemii. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 4 s. 53-58
- Matera-Klinger, Anna : Inspiracje językowe – przyjemność z uczenia się : projekt zrealizowany w Instytucie Języków i Literatur Romańskich Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 3 s. 45-53
- Moszczyńska, Ewa : Co rośnie na łące w Polsce, czyli nauczanie cudzoziemców polszczyzny za pomocą treści przedmiotowych. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 1 s. 43-49
- Moszczyńska, Ewa, Goldman, Stanisław : Uczyli się języków przed nami… przed 100 laty : o metodzie Roberta Ansona. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2024 nr 1 s. 45-49
- Moszczyńska, Ewa : Współnauczanie w kształceniu akademickim : rozważania teoretyczne i wnioski z zajęć. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 3 s. 29-35
- Muszyńska, Barbara : Dualne kształcenie językowe : propozycja organizacji nauczania dwujęzycznego włączającego uczniów-migrantów. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 3 s. 37-44, s. 55-62
- Mystkowska-Wiertelak, Anna : Emocje w uczeniu się i nauczaniu języka obcego. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2024 nr 2 s. 9-18
- Nowak, Sabina A., Szulc-Kurpaska, Małgorzata : W kierunku dobrostanu przyszłych nauczycieli języków obcych. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 2 s. 93-106
- Ostalak, Mateusz : Wpływ prezentacji multimedialnych na usprawnianie dynamiki grupy i przyswajanie nowych treści. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2024 nr 2 s. 101-106
- Ostarek, Ewa : Wykorzystanie piosenek w nauce języka obcego. Życie Szkoły 2018 nr 6 s. 21-26
- Owsiński, Piotr A. : Jak SARS-CoV-2 wdarł się do szkół i uczelni, czyli o językowych zmianach rzeczywistości szkolnej i akademickiej w dobie pandemii. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 2 s. 89-95
- Padzik, Dorota : Dokumenty autentyczne nie tylko dla zaawansowanych. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 1 s. 35-42
- Padzik, Dorota : Metoda odwróconej klasy na zajęciach online. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 3 s. 71-76
- Padzik, Dorota : Nauczyciel XXI wieku – role i wyzwania. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 2 s. 83-88
- Padzik, Dorota : Pisanie, które uczy, motywuje i bawi. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 1 s. 51-57
- Padzik, Dorota : Rola pierwszej lekcji w procesie nauki języków obcych. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 1 s. 115-121
- Pałczyńska, Anna : Godne polecenia narzędzia internetowe do nauczania słownictwa, gramatyki i tworzenia wypowiedzi ustnych. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 1 s. 33-38
- Pałczyńska, Anna, Nagoda-Gębicz, Agnieszka : Lokalne projekty – doradzamy zawodowo i doskonalimy językowo. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 1 s. 141-145
- Pastuszczak, Michał : Ocenianie dłuższych wypowiedzi pisemnych w języku obcym w szkole ponadpodstawowej. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 4 s. 91-105
- Pastuszczak, Michał : Projekty edukacyjne w liceum – jak zacząć? Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 4 s. 29-35
- Pawlak, Mirosław, Kruk, Mariusz : Ciemna i jasna strona mocy, czyli o roli negatywnych oraz pozytywnych emocji w uczeniu i nauczaniu języka obcego. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 2 s. 5-12
- Pawlak, Mirosław : Nauczyciel języka obcego jako „człowiek renesansu” – oczekiwania a rzeczywistość. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 2 s. 15-24
- Pawlak, Mirosław : Ocenianie umiejętności językowych: dlaczego nie robić tego nieco inaczej? Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 3 s. 5-12
- Peć, Beata Anna : Praca projektowa jako otwarta forma uczenia się i nauczania języków obcych. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2011 nr 2 s. 22-27
- Pelc, Katarzyna : Connected Learning: o międzynarodowym projekcie współpracy uczniów. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2024 nr 1 s. 9-13
- Pałczyńska, Anna : Aktywizacja na lekcji języka obcego w nauczaniu zdalnym. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 3 s. 89-93
- Pałczyńska, Anna : Bookwidgets.com jako innowacyjne narzędzie do oceniania. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 4 s. 47-51
- Piechurska-Kuciel, Ewa : Czy warto być otwartym w nauce języka obcego? Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 4 s. 17-27
- Piotrowska-Skrzypek, Małgorzata : Kamishibai na lekcjach języka obcego : propozycje rozwijania umiejętności słuchania i mówienia na poziomach A1-B2. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 1 s. 71-77
- Pitura, Joanna : Pedagogika gatunkowa w rozwijaniu umiejętności komunikacji ustnej w szkole wyższej. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 3 s. 113-119
- Potempa, Marek : Aplikacja do wspierania nauki języka obcego Komunik. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 1 s. 39-43
- Potyrańska, Agnieszka : Film jako tekst kultury na zajęciach z języka polskiego jako obcego: na przykładzie filmu „Ostatnia rodzina”. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 3 s. 105-117
- Prędka-Pawlun, Ewelina : Metody efektywnej nauki języka obcego, cz. 1. Remedium 2019 nr 2 s. 22-23
- Prędka-Pawlun, Ewelina : Metody efektywnej nauki języka obcego – cz. II. Remedium 2019 nr 3 s. 24-25
- Pryłowska-Nowak, Elżbieta : Nowoczesne narzędzia edukacyjne do nauki języka obcego, cz. 1. W Cyfrowej Szkole 2018 nr 1 s. 28-32
- Pryłowska-Nowak, Elżbieta : Nowoczesne narzędzia edukacyjne do nauki języka obcego, cz. 2. W Cyfrowej Szkole 2018 nr 2 s. 25-30
- Przymusińska, Aleksandra : Kreatywne pisanie, czyli jak pokonać strach przed pustą kartką na lekcjach języka obcego. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 2 s. 17-24
- Raczyńska-Wąsek, Magdalena : Tworzenie i wykorzystywanie memów na lekcjach języka obcego. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2024 nr 1 s. 51-54
- Regulska, Monika : E -twinning równa się komunikacja. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 4 s. 37-39
- Roguska, Sylwia : Eklektyzm metodyczny stosowany w przestrzeni domowej jako uzupełnienie edukacji językowej. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 1 s. 101-108
- Roguska, Sylwia : Wielojęzyczność wobec autonomii uczącego się języków obcych. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 2 s. 105-109
- Rokita-Jaśkow, Joanna : Czy nauczyciele języka obcego potrafią pracować z uczniami wielojęzycznymi? Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 4 s. 39-45
- Róg, Tomasz, Książek-Róg, Marta : Korekta błędów jako naprawa wypowiedzi ustnych. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 2 s. 43-52
- Róg, Tomasz : Podejście zadaniowe – założenia teoretyczne i rozwiązania praktyczne. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina. – 2021, nr 4, s. 97-108
- Rudnicka, Martyna : Dziesięć kroków do sukcesu, czyli kształtowanie umiejętności pisania w języku obcym. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 1 s. 59-64
- Rudzińska-Warzecha, Joanna : Jak usprawnić proces uczenia się języków obcych i zachęcić do nauki dorosłych kursantów? Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 1 s. 95-99
- Rudzińska-Warzecha, Joanna : Zastosowanie gier i materiałów cyfrowych w podejściu CLIL na zajęciach językowych dla dzieci i młodzieży. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 1 s. 75-80
- Senica, Ewa : W poszukiwaniu analogii leksykalnych, gramatycznych i fonetycznych na lekcjach języka francuskiego i polskiego jako obcego. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2024 nr 1 s. 55-62
- Sękowska, Elżbieta : Badanie wyrażania emocji u osób bilingwalnych. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 2 s. 19-23
- Solecki, Bogusław : O tezie w rozprawce. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 4 s. 85-90
- Sowa, Magdalena : Język jako narzędzie mediacji poznawczej w zintegrowanym nauczaniu językowo-przedmiotowym. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 1 s. 9-16
- Stanoch, Bogumiła : Lekcja z wklejką …z pamiętnika nauczyciela. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 1 s. 49-58
- Sterna, Danuta : OK na lekcjach JO jest OK! O ocenianiu kształtującym w pigułce. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 3 s. 13-17
- Stępień, Ilona : Wykorzystywanie elementów kultury własnej w nauczaniu języków obcych. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 1 s. 35-41
- Styś, Kamila : Poczucie własnej skuteczności jako wyznacznik sukcesu uczniów w procesie aktywizacji języka obcego. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2024 nr 2 s. 19-27
- Szkop, Natalia : Czy dorośli też potrzebują feedbacku? : rola informacji zwrotnej z perspektywy dorosłego ucznia. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2024 nr 2 s. 43-48
- Szplit, Agnieszka : Wycieczka po Londynie, czyli edukacja kulturowa z wykorzystaniem Internetu. Edukacja Wczesnoszkolna 2022/2023 nr 2 s. 85-90
- Szpyra-Kozłowska, Jolanta : „Etenszyn plis”, czyli o bałamutnej transkrypcji fonetycznej ze starszej i nowszej perspektywy. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 1 s. 9-17
- Szupica-Pyrzanowska, Małgorzata : Czy mózg może przeszkadzać w nauce języka obcego? Neurolingwistyczna i neurokognitywna reprezentacja negatywnych emocji. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 2 s. 13-18
- Szupica-Pyrzanowska, Małgorzata : Dlaczego warto używać muzyki jako narzędzia w nauce języków obcych : badania w zakresie neuronauk. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 4 s. 133-140
- Szymanowski, Cezary : Jak nauczać z wykorzystaniem nowoczesnych technologii? Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 4 s. 13-17
- Śmiałek, Ewelina : Kilka słów o relacjach w procesie nauczania. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 3 s. 119-125
- Śmiałek, Ewelina : Narzędzia MS Teams w pracy nauczyciela języka obcego. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 1 s. 25-31
- Tomczuk, Dorota : „Nikt nie zmienił świata wtapiając się w tło” : praca z musicalem jako sposób na wykorzystanie platform streamingowych w nauce języka obcego według zasady edutainment. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 4 s. 61-68
- Tomczuk, Dorota : „Opowiadania to niewielkie okienka do innych światów” : storytelling w nauczaniu języka obcego młodzieży i dorosłych. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 4 s. 127-133
- Toporek, Magdalena : Muzyka jako skuteczne narzędzie wspomagające naukę języków obcych. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 2 s. 53-60
- Toporek, Magdalena : Rola nauczyciela w rozwijaniu autonomii ucznia w warunkach nauki zdalnej : przykłady rozwiązań praktycznych. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 2 s. 65-72
- Toporek, Magdalena : Zdalna edukacja językowa z perspektywy studentów i wykładowców – gdzie jesteśmy i dokąd zmierzamy? Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 3 s. 17-25
- Trendak-Suślik, Olga : Analiza potrzeb jako element projektowania kursu językowego. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 1 s. 89-94
- Turula, Anna : Nauczyciele języków obcych, moodlemy sie! Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2010 nr 3 s.58-68
- Tyczka-Nowak, Agnieszka : Nauczyciel jako trener autonomii. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 2 s. 59-64
- Urbanikowa, Jolanta : Jakość kształcenia językowego w szkolnictwie wyższym. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 1 s. 105-113
- Wegner, Magdalena : O nauczaniu hybrydowym w szkole językowej. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 1 s. 45-49
- Wegner, Radosław : Wpływ reprezentacji społecznych, teorii subiektywnych i stereotypów na rozwijanie kompetencji interkulturowej. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2024 nr 2 s. 57-63
- Węsierska, Daria : Struktura hipertekstowa w szkolnych projektach językowych : przykład folderu kulturowego w języku obcym. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 4 s. 11-18
- Wojtunik, Sylwia : Happy students, happy lesson : jak prowadzić lekcje w miłej atmosferze i osiągać lepsze efekty. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2024 nr 2 s. 69-73
- Zawadzka, Anna : Udany projekt? „Klucze do współczesnego świata – języki, rozwój osobisty, TIK”. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 4 s. 59-62
- Zegarska-Jasińska, Katarzyna : Angielsko-niemiecka interferencja językowa, czyli o roli fałszywych przyjaciół w uczeniu się języka obcego. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 2 s. 123-129
- Zimmer, Agnieszka : Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło (?): próba podsumowania pracy zdalnej w dydaktyce języków obcych na poziomie akademickim. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 3 s. 83-87
Oprac. A. Wesołowska