Nauka języków

Zestawienie bibliograficzne w wyborze

NAUKA JĘZYKÓW

Zestawienie bibliograficzne w wyborze

WYDAWNICTWA ZWARTE

  • Dydaktyka języków obcych a kompetencja kulturowa i komunikacja interkulturowa / red. nauk. Maciej Mackiewicz. Poznań : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, 2005
  • Dysleksja w kontekście nauczania języków obcych / pod red. Marty Bogdanowicz i Marioli Smoleń. Gdańsk : „Harmonia”, 2004
  • Edukacja dla przyszłości / red. nauk. Jan Franciszek Nosowicz. Białystok : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania, 2004
  • Gębal, Przemysław : Dydaktyka języków obcych : wprowadzenie. – Wydanie I. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2019
  • Jaworska, Mariola : Nauczanie i uczenie się języków obcych młodzieży z dysleksją. Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2018
  • Komorowska, Hanna : Metodyka nauczania języków obcych. – Wyd. 1, dodr. – Warszawa : „Fraszka Edukacyjna”, 2005
  • Komorowska, Hanna : Sprawdzanie umiejętności w nauce języka obcego : kontrola – ocena – testowanie. Warszawa : „Fraszka Edukacyjna”, 2005
  • Kotarba-Kańczugowska, Marta : Edukacja otwarta na języki : różnojęzyczność w teorii i praktyce. Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2015
  • Łuczak-Łomża, Aleksandra, Metera-Debaene, Ewelina : Zanim wybierzesz podręcznik : metody oceniania materiałów do nauki języków. Warszawa : „Fraszka Edukacyjna”, 2002
  • Między lingwistyką a pedagogiką : konteksty glottodydaktyczne i pedeutologiczne / redakcja naukowa Przemysław E. Gębal, Łukasz Kumięga. Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2020
  • Nauczanie języków obcych : Polska a Europa / red. nauk. Hanna Komorowska. Warszawa : Wydawnictwo Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej „Academica”, 2007
  • Nauka języka obcego w perspektywie ucznia / red. nauk. Hanna Komorowska. Warszawa : Wydawnictwa Akademickie Oficyna Wydawnicza Łośgraf – Wiesław Łoś, 2011
  • Peć, Beata Anna : Otwarty, aktywny, samodzielny… : alternatywne formy pracy : przewodnik dla nauczycieli języków obcych. Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2008
  • Reforma w nauce języka obcego : nowe programy i podręczniki / pod red. Hanny Komorowskiej. Warszawa : Instytut Badań Edukacyjnych, 2003
  • Siek-Piskozub, Teresa, Wach, Aleksandra : Muzyka i słowa : rola piosenki w procesie przyswajania języka obcego. Poznań : Uniwersytet im. Adama Mickiewicza, 2006
  • Sobańska-Jędrych, Joanna, Peć, Beata Anna, Torenc, Marta : Rozwijanie zdolności językowych na lekcji języka obcego. Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2013
  • Zawadzka, Elżbieta : Nauczyciele języków obcych w dobie przemian. Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2004
  • Żylińska, Marzena : Postkomunikatywna dydaktyka języków obcych w dobie technologii informacyjnych : teoria i praktyka. Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2007

ARTYKUŁY Z CZASOPISM

  • Andrychowicz-Trojanowska, Agnieszka : Od podręcznika do własnych materiałów (glotto)dydaktycznych – dlaczego warto przygotowywać je inaczej. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 2 s. 47-58
  • Bączar, Katarzyna : O tekstach autentycznych w nauczaniu języka obcego w szkole średniej. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 2 s. 35-42
  • Bojarczuk-Tüncer, Agnieszka : Edukacja lingwistyczna dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych na zajęciach z języka obcego – wyzwania w edukacji zdalnej. Edukacja Wczesnoszkolna 2022/2023 nr 2 s. 43-55
  • Bryła-Cruz, Agnieszka : Student i nauczyciel przed kamerą, czyli o bliższym spotkaniu. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 2 s. 25-29
  • Bucko, Dominika : Testowanie rozumienia tekstu pisanego w środowisku cyfrowym : na przykładzie języka polskiego jako obcego. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 3, s. 37-44, s. 29-36
  • Bujas, Dominika : Współpraca zamiast rywalizacji. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2024 nr 2 s. 75-79
  • Cholewa, Justyna, Rak, Zofia : ChatGPT jako przyjaciel pokolenia Z. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 4 s. 29-36
  • Chwedczuk, Ewelina : Rosetta Stone: naucz się języka ze swoimi urządzeniami. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 4 s. 39-45
  • Chyb-Winnicka, Marta : Kształtowanie umiejętności interakcyjnych u dzieci i młodzieży w nauce słuchania : na przykładzie języka polskiego jako drugiego – poziom A1. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 2 s. 9-16
  • Ciepielewska-Janoschka, Anna : Jak utrzymać skupienie uwagi u dorosłych kursantów na zajęciach języka obcego? : wybrane przykłady zadań angażujących umysł w ramach emotionally competent stimuli. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 2 s. 61-67
  • Czetwertyńska, Grażyna : W poszukiwaniu kompasu, czyli po co nam projekty w edukacji językowej. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 4 s. 5-10
  • Deleżyńska, Katarzyna : Zamiast białej kredy i czarnej tablicy. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 1 s. 109-113
  • Dłuska, Joanna, Giłka, Katarzyna : Język obcy jako narzędzie doświadczania świata. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 4 s. 71-75
  • Dobrowolska, Barbara : Język jako narzędzie socjalizacji w wielokulturowej szkole : teoretyczne i praktyczne paradygmaty. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 4 s. 29-37
  • Drzewińska, Anna : Internetowe kursy języków obcych. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2006 nr 2 s. 83-85
  • Dwużnik, Paulina : Mediacja a tłumaczenie w glottodydaktyce. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 1 s. 115-125
  • Forgiel, Izabella : Czym nakarmić umysł ucznia, czyli słów kilka o efektywnej informacji zwrotnej na miarę nauczania zdalnego. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 3 s. 19-23
  • Gajda, Katarzyna : „Canva dla oświaty“ jako narzędzie wspomagające rozwój kompetencji interkulturowych i naukę języka obcego. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 1 s. 65-71
  • Gajderowicz, Tomasz, Jakubowski, Maciej : Motywacja, ocenianie i nauka języków obcych – popularne przekonania a dowody z badań naukowych. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 4 s. 125-128
  • Gajek, Elżbieta : Nauczanie języków wspomagane techniką cyfrową – skąd idziemy i dokąd zmierzamy? Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 4 s. 5-12
  • Gierzyńska, Marta Anna : Actionbound – interaktywna gra terenowa w kształceniu receptywnych i produktywnych sprawności językowych. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 1 s. 17-24
  • Górecka, Joanna : Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstów prasowych i samodzielności uczących się jako użytkowników mediów na lekcji języka obcego. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 3 s. 63-70
  • Gryczka, Jacek : Regulacja emocji w procesie glottodydaktycznym i jej znaczenie dla rozwoju pozytywnej kultury błędu na lekcji języka obcego. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 2 s. 37-41
  • Hajduk, Konrad : Wykorzystanie nowych technologii w nauczaniu języka obcego. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 3 s. 115-120
  • Hościłowicz, Marcin : Jak uczyć się zdalnie, podróżować wirtualnie i ratować świat realnie, czyli o międzynarodowym projekcie „Eco-logical and Trendy”. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 4 s. 47-52
  • Idzikowski, Leszek : Autorskie projekty językowe w szkole średniej. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 4 s. 81-85
  • Iluk, Jan : Umiejętność streszczania w języku obcym z perspektywy poziomów biegłości i praktyki dydaktycznej. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 4 s. 109-118
  • Iwaniak, Kamil : Przerwa na reklamę? Spoty reklamowe jako przyczynki do dyskusji na tematy kulturowe. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 3 s. 105-113
  • Iwaniak, Kamil : Ten się śmieje, kto się śmieje ostatni? Obecność humoru na lekcji – przegląd literatury przedmiotu. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 2 s. 49-54
  • Iwaniak, Kamil : Weź język pod lupę, czyli paradygmat kognitywny w służbie uczenia się i nauczania języków obcych. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 4 s. 97-104
  • Jakubowicz, Joanna : Gra jako wsparcie w edukacji. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 1 s. 81-85
  • Janczar, Urszula : W jaki sposób budować autonomię wśród uczniów : dziennik uczniowski jako narzędzie rozwijające autonomię. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 2 s. 73-78
  • Janczuro, Magda : Nauczyciel jako przewodnik : analiza metafor w wypowiedziach nauczycieli. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2024 nr , s. 81-88
  • Jędryka, Beata Katarzyna : Dobry start uczniów z doświadczeniem migracji. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 2 s. 29-42
  • Kania, Anna : Tandem językowy jako innowacyjna forma nauki oraz szansa rozwoju kompetencji społecznych i interkulturowych. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 4 s. 63-65
  • Kempny, Elżbieta : Kompetencje psychospołeczne w kształceniu przyszłych tłumaczy z perspektywy studentów lingwistyki stosowanej. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 4 s. 125-132
  • Kiński, Czesław, Ksepka, Katarzyna : Zwrotna informacja zwrotna: co o feedbacku nauczyciela myślą uczniowie i co z tego wynika? Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 3 s. 63-69
  • Komorowska, Hanna : Jak nie zniechęcić oceną, a zainteresować nauką? : kilka uwag dla początkujących nauczycieli. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 2 s. 61-68
  • Kondrat, Dorota : Twórcze sposoby wykorzystania dyktanda do oceny postępów w nauce języka. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 3 s. 31-36
  • Kordus, Malwina : Międzynarodowa przygoda – projekt z eTwinning krok po kroku. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 4 s. 41-46
  • Kot, Damian : Jak (nie) nauczać? Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 3 s. 99-104
  • Kotuła, Krzysztof : Informacja zwrotna w świetle analizy interakcji na przykładzie zdalnej nauki języka obcego w szkole ponadpodstawowej. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 3 s. 25-29
  • Kozłowski, Mikołaj : Działania prospołeczne na zajęciach z języka obcego z nastolatkami. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 4 s. 85-95
  • Krajka, Jarosław : O korpusach „szytych na miarę” w nauczaniu sprawności pisania. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 1 s. 27-33
  • Kruszyńska, Agnieszka : Wykorzystanie międzynarodowej współpracy studenckiej online COIL w kształceniu przyszłych nauczycieli języków obcych. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 1 s. 95-103
  • Kubicka, Emilia, Bagłajewska-Miglus, Ewa : Obraz tłumaczenia dydaktycznego w polskiej literaturze glottodydaktycznej XXI w. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 4 s. 105-114
  • Kutyłowska, Katarzyna, Paczuska, Katarzyna : Języki obce w szkołach w Europie – zmiany po 2000 roku. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 3 s. 129-142
  • Kusiak, Ewelina : Projekty europejskie eTwinning – uczymy się poprzez praktykę. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 2 s. 111-112
  • Lika, Brygida : Wpływ tolerancji wieloznaczności na akwizycję języka obcego. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 4 s. 47-53
  • Malec, Wojciech, Malec, Magdalena : WebClass jako narzędzie do kontroli i oceny postępów w nauce. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 3 s. 37-42
  • Matera-Klinger, Anna : Projekty językowo-historyczne w czasie pandemii. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 4 s. 53-58
  • Matera-Klinger, Anna : Inspiracje językowe – przyjemność z uczenia się : projekt zrealizowany w Instytucie Języków i Literatur Romańskich Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 3 s. 45-53
  • Moszczyńska, Ewa : Co rośnie na łące w Polsce, czyli nauczanie cudzoziemców polszczyzny za pomocą treści przedmiotowych. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 1 s. 43-49
  • Moszczyńska, Ewa, Goldman, Stanisław : Uczyli się języków przed nami… przed 100 laty : o metodzie Roberta Ansona. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2024 nr 1 s. 45-49
  • Moszczyńska, Ewa : Współnauczanie w kształceniu akademickim : rozważania teoretyczne i wnioski z zajęć. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 3 s. 29-35
  • Muszyńska, Barbara : Dualne kształcenie językowe : propozycja organizacji nauczania dwujęzycznego włączającego uczniów-migrantów. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 3 s. 37-44, s. 55-62
  • Mystkowska-Wiertelak, Anna : Emocje w uczeniu się i nauczaniu języka obcego. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2024 nr 2 s. 9-18
  • Nowak, Sabina A., Szulc-Kurpaska, Małgorzata : W kierunku dobrostanu przyszłych nauczycieli języków obcych. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 2 s. 93-106
  • Ostalak, Mateusz : Wpływ prezentacji multimedialnych na usprawnianie dynamiki grupy i przyswajanie nowych treści.  Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2024 nr 2 s. 101-106
  • Ostarek, Ewa : Wykorzystanie piosenek w nauce języka obcego. Życie Szkoły 2018 nr 6 s. 21-26
  • Owsiński, Piotr A. : Jak SARS-CoV-2 wdarł się do szkół i uczelni, czyli o językowych zmianach rzeczywistości szkolnej i akademickiej w dobie pandemii. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 2 s. 89-95
  • Padzik, Dorota : Dokumenty autentyczne nie tylko dla zaawansowanych. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 1 s. 35-42
  • Padzik, Dorota : Metoda odwróconej klasy na zajęciach online. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 3 s. 71-76
  • Padzik, Dorota : Nauczyciel XXI wieku – role i wyzwania. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 2 s. 83-88
  • Padzik, Dorota : Pisanie, które uczy, motywuje i bawi. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 1 s. 51-57
  • Padzik, Dorota : Rola pierwszej lekcji w procesie nauki języków obcych. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 1 s. 115-121
  • Pałczyńska, Anna : Godne polecenia narzędzia internetowe do nauczania słownictwa, gramatyki i tworzenia wypowiedzi ustnych. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 1 s. 33-38
  • Pałczyńska, Anna, Nagoda-Gębicz, Agnieszka : Lokalne projekty – doradzamy zawodowo i doskonalimy językowo. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 1 s. 141-145
  • Pastuszczak, Michał : Ocenianie dłuższych wypowiedzi pisemnych w języku obcym w szkole ponadpodstawowej. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 4 s. 91-105
  • Pastuszczak, Michał : Projekty edukacyjne w liceum – jak zacząć? Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 4 s. 29-35
  • Pawlak, Mirosław, Kruk, Mariusz : Ciemna i jasna strona mocy, czyli o roli negatywnych oraz pozytywnych emocji w uczeniu i nauczaniu języka obcego. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 2 s. 5-12
  • Pawlak, Mirosław : Nauczyciel języka obcego jako „człowiek renesansu” – oczekiwania a rzeczywistość. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 2 s. 15-24
  • Pawlak, Mirosław : Ocenianie umiejętności językowych: dlaczego nie robić tego nieco inaczej? Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 3 s. 5-12
  • Peć, Beata Anna : Praca projektowa jako otwarta forma uczenia się i nauczania języków obcych. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2011 nr 2 s. 22-27
  • Pelc, Katarzyna : Connected Learning: o międzynarodowym projekcie współpracy uczniów. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2024 nr 1 s. 9-13
  • Pałczyńska, Anna : Aktywizacja na lekcji języka obcego w nauczaniu zdalnym. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 3 s. 89-93
  • Pałczyńska, Anna : Bookwidgets.com jako innowacyjne narzędzie do oceniania. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 4 s. 47-51
  • Piechurska-Kuciel, Ewa : Czy warto być otwartym w nauce języka obcego? Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 4 s. 17-27
  • Piotrowska-Skrzypek, Małgorzata : Kamishibai na lekcjach języka obcego : propozycje rozwijania umiejętności słuchania i mówienia na poziomach A1-B2. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 1 s. 71-77
  • Pitura, Joanna : Pedagogika gatunkowa w rozwijaniu umiejętności komunikacji ustnej w szkole wyższej. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 3 s. 113-119
  • Potempa, Marek : Aplikacja do wspierania nauki języka obcego Komunik. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 1 s. 39-43
  • Potyrańska, Agnieszka : Film jako tekst kultury na zajęciach z języka polskiego jako obcego: na przykładzie filmu „Ostatnia rodzina”. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 3 s. 105-117
  • Prędka-Pawlun, Ewelina : Metody efektywnej nauki języka obcego, cz. 1. Remedium 2019 nr 2 s. 22-23
  • Prędka-Pawlun, Ewelina : Metody efektywnej nauki języka obcego – cz. II. Remedium 2019 nr 3 s. 24-25
  • Pryłowska-Nowak, Elżbieta : Nowoczesne narzędzia edukacyjne do nauki języka obcego, cz. 1. W Cyfrowej Szkole 2018 nr 1 s. 28-32
  • Pryłowska-Nowak, Elżbieta : Nowoczesne narzędzia edukacyjne do nauki języka obcego, cz. 2. W Cyfrowej Szkole 2018 nr 2 s. 25-30
  • Przymusińska, Aleksandra : Kreatywne pisanie, czyli jak pokonać strach przed pustą kartką na lekcjach języka obcego. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 2 s. 17-24
  • Raczyńska-Wąsek, Magdalena : Tworzenie i wykorzystywanie memów na lekcjach języka obcego. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2024 nr 1 s. 51-54
  • Regulska, Monika : E -twinning równa się komunikacja. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 4 s. 37-39
  • Roguska, Sylwia : Eklektyzm metodyczny stosowany w przestrzeni domowej jako uzupełnienie edukacji językowej. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 1 s. 101-108
  • Roguska, Sylwia : Wielojęzyczność wobec autonomii uczącego się języków obcych. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 2 s. 105-109
  • Rokita-Jaśkow, Joanna : Czy nauczyciele języka obcego potrafią pracować z uczniami wielojęzycznymi? Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 4 s. 39-45
  • Róg, Tomasz, Książek-Róg, Marta : Korekta błędów jako naprawa wypowiedzi ustnych. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 2 s. 43-52
  • Róg, Tomasz : Podejście zadaniowe – założenia teoretyczne i rozwiązania praktyczne. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina. – 2021, nr 4, s. 97-108
  • Rudnicka, Martyna : Dziesięć kroków do sukcesu, czyli kształtowanie umiejętności pisania w języku obcym. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 1 s. 59-64
  • Rudzińska-Warzecha, Joanna : Jak usprawnić proces uczenia się języków obcych i zachęcić do nauki dorosłych kursantów? Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 1 s. 95-99
  • Rudzińska-Warzecha, Joanna : Zastosowanie gier i materiałów cyfrowych w podejściu CLIL na zajęciach językowych dla dzieci i młodzieży. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 1 s. 75-80
  • Senica, Ewa : W poszukiwaniu analogii leksykalnych, gramatycznych i fonetycznych na lekcjach języka francuskiego i polskiego jako obcego. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2024 nr 1 s. 55-62
  • Sękowska, Elżbieta : Badanie wyrażania emocji u osób bilingwalnych. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 2 s. 19-23
  • Solecki, Bogusław : O tezie w rozprawce. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 4 s. 85-90
  • Sowa, Magdalena : Język jako narzędzie mediacji poznawczej w zintegrowanym nauczaniu językowo-przedmiotowym. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 1 s. 9-16
  • Stanoch, Bogumiła : Lekcja z wklejką …z pamiętnika nauczyciela. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 1 s. 49-58
  • Sterna, Danuta : OK na lekcjach JO jest OK! O ocenianiu kształtującym w pigułce. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 3 s. 13-17
  • Stępień, Ilona : Wykorzystywanie elementów kultury własnej w nauczaniu języków obcych. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 1 s. 35-41
  • Styś, Kamila : Poczucie własnej skuteczności jako wyznacznik sukcesu uczniów w procesie aktywizacji języka obcego. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2024 nr 2 s. 19-27
  • Szkop, Natalia : Czy dorośli też potrzebują feedbacku? : rola informacji zwrotnej z perspektywy dorosłego ucznia. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2024 nr 2 s. 43-48
  • Szplit, Agnieszka : Wycieczka po Londynie, czyli edukacja kulturowa z wykorzystaniem Internetu. Edukacja Wczesnoszkolna 2022/2023 nr 2 s. 85-90
  • Szpyra-Kozłowska, Jolanta : „Etenszyn plis”, czyli o bałamutnej transkrypcji fonetycznej ze starszej i nowszej perspektywy. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 1 s. 9-17
  • Szupica-Pyrzanowska, Małgorzata : Czy mózg może przeszkadzać w nauce języka obcego? Neurolingwistyczna i neurokognitywna reprezentacja negatywnych emocji. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 2 s. 13-18
  • Szupica-Pyrzanowska, Małgorzata : Dlaczego warto używać muzyki jako narzędzia w nauce języków obcych : badania w zakresie neuronauk. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 4 s. 133-140
  • Szymanowski, Cezary : Jak nauczać z wykorzystaniem nowoczesnych technologii? Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 4 s. 13-17
  • Śmiałek, Ewelina : Kilka słów o relacjach w procesie nauczania. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 3 s. 119-125
  • Śmiałek, Ewelina : Narzędzia MS Teams w pracy nauczyciela języka obcego. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 1 s. 25-31
  • Tomczuk, Dorota : „Nikt nie zmienił świata wtapiając się w tło” : praca z musicalem jako sposób na wykorzystanie platform streamingowych w nauce języka obcego według zasady edutainment. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 4 s. 61-68
  • Tomczuk, Dorota : „Opowiadania to niewielkie okienka do innych światów” : storytelling w nauczaniu języka obcego młodzieży i dorosłych. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 4 s. 127-133
  • Toporek, Magdalena : Muzyka jako skuteczne narzędzie wspomagające naukę języków obcych. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 2 s. 53-60
  • Toporek, Magdalena : Rola nauczyciela w rozwijaniu autonomii ucznia w warunkach nauki zdalnej : przykłady rozwiązań praktycznych. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 2 s. 65-72
  • Toporek, Magdalena : Zdalna edukacja językowa z perspektywy studentów i wykładowców – gdzie jesteśmy i dokąd zmierzamy? Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 3 s. 17-25
  • Trendak-Suślik, Olga : Analiza potrzeb jako element projektowania kursu językowego. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 1 s. 89-94
  • Turula, Anna : Nauczyciele języków obcych, moodlemy sie! Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2010 nr 3 s.58-68
  • Tyczka-Nowak, Agnieszka : Nauczyciel jako trener autonomii. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 2 s. 59-64
  • Urbanikowa, Jolanta : Jakość kształcenia językowego w szkolnictwie wyższym. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2023 nr 1 s. 105-113
  • Wegner, Magdalena : O nauczaniu hybrydowym w szkole językowej. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 1 s. 45-49
  • Wegner, Radosław : Wpływ reprezentacji społecznych, teorii subiektywnych i stereotypów na rozwijanie kompetencji interkulturowej. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2024 nr 2 s. 57-63
  • Węsierska, Daria : Struktura hipertekstowa w szkolnych projektach językowych : przykład folderu kulturowego w języku obcym. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 4 s. 11-18
  • Wojtunik, Sylwia : Happy students, happy lesson : jak prowadzić lekcje w miłej atmosferze i osiągać lepsze efekty. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2024 nr 2 s. 69-73
  • Zawadzka, Anna : Udany projekt? „Klucze do współczesnego świata – języki, rozwój osobisty, TIK”. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 4 s. 59-62
  • Zegarska-Jasińska, Katarzyna : Angielsko-niemiecka interferencja językowa, czyli o roli fałszywych przyjaciół w uczeniu się języka obcego. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2022 nr 2 s. 123-129
  • Zimmer, Agnieszka : Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło (?): próba podsumowania pracy zdalnej w dydaktyce języków obcych na poziomie akademickim. Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina 2021 nr 3 s. 83-87

Oprac. A. Wesołowska

Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Return