Orientacja przestrzenna

WYDAWNICTWA ZWARTE

  • Barańska, Małgorzata : Kramik : ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne. – Wydanie IV. -Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020
  • Bogdanowicz, Marta, Okrzesik, Dariusz : Opis i planowanie zajęć według Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne. – Wydanie IX. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2020
  • Borowska-Kociemba, Agnieszka, Krukowska, Małgorzata : Karty korekcyjno-kompensacyjne dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Cz. 1. – Wydanie I. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2021
  • Borowska-Kociemba, Agnieszka, Krukowska, Małgorzata : Karty korekcyjno-kompensacyjne dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Cz. 2. – Wydanie I. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2021
  • Borowska-Kociemba, Agnieszka, Krukowska, Małgorzata : Percepcja wzrokowa : karty korekcyjno-kompensacyjne dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Część 1. Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2022
  • Borowska-Kociemba, Agnieszka, Krukowska, Małgorzata : Percepcja wzrokowa : karty korekcyjno-kompensacyjne dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Część 2. Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2022
  • Hinz, Magdalena : Orientacja przestrzenna : ćwiczenia rozwijające i kształtujące procesy poznawcze. – Wydanie I. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2019
  • Kołodziej, Lidia, Zgondek, Elżbieta : Orientacja przestrzenna. Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN, 2017
  • Pągowska, Marta : Orientacja przestrzenna : karty pracy i ćwiczenia : poziom 1. Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN, 2016

ARTYKUŁY Z WYDAWNICTW ZWARTYCH

  • Ampulska, Ewa : Uczeń z zaburzeniami orientacji przestrzennej, [w:] Terapia pedagogiczna. T. 1, Zaburzenia rozwoju psychoruchowego dzieci / pod red nauk. Ewy Małgorzaty Skorek. – Wyd. 2. – Kraków : „Impuls”, 2007. – S. 69-72
  • Górecka, Anna, Laskowska-Kabała, Dorota : Propozycje tekstów do ćwiczeń w orientacji przestrzennej, [w:] Terapia pedagogiczna. T. 2, Zagadnienia praktyczne i propozycje zajęć / pod red. nauk. Ewy Małgorzaty Skorek. – Wyd. 3. – Kraków : „Impuls”, 2007. – S. 129-131
  • Górecka, Anna, Laskowska-Kabała, Dorota : Zaburzenia orientacji przestrzennej, [w:] Terapia pedagogiczna. T. 1, Zaburzenia rozwoju psychoruchowego dzieci / pod red nauk. Ewy Małgorzaty Skorek. – Wyd. 2. – Kraków : „Impuls”, 2007. – S. 63-67
  • Loba, Violetta : Ćwiczenia utrwalające określenia słowne dotyczące stosunków przestrzennych, [w:] Terapia pedagogiczna. T. 2, Zagadnienia praktyczne i propozycje zajęć / pod red. nauk. Ewy Małgorzaty Skorek. – Wyd. 3. – Kraków : „Impuls”, 2007. – S. 112-115
  • Łokciewicz, Marcin : Kierowca, [w:] Terapia pedagogiczna. T. 2, Zagadnienia praktyczne i propozycje zajęć / pod red. nauk. Ewy Małgorzaty Skorek. – Wyd. 3. – Kraków : „Impuls”, 2007. – S. 107-111
  • Marciniak, Teresa : Rozwijanie orientacji w schemacie ciała i przestrzeni, [w:] Terapia pedagogiczna. T. 2, Zagadnienia praktyczne i propozycje zajęć / pod red. nauk. Ewy Małgorzaty Skorek. – Wyd. 3. – Kraków : „Impuls”, 2007. – S. 124-128
  • Olszańska, Izabela : Ćwiczenia orientacji przestrzennej, [w:] Terapia pedagogiczna. T. 2, Zagadnienia praktyczne i propozycje zajęć / pod red. nauk. Ewy Małgorzaty Skorek. – Wyd. 3. – Kraków : „Impuls”, 2007. – S. 99-102
  • Olszańska, Izabela : Ćwiczenia orientacji przestrzennej. Strona lewa i prawa, [w:] Terapia pedagogiczna. T. 2, Zagadnienia praktyczne i propozycje zajęć / pod red. nauk. Ewy Małgorzaty Skorek. – Wyd. 3. – Kraków : „Impuls”, 2007. – S. 103-106
  • Pilińska, Jolanta : Ćwiczenia orientacji przestrzennej. Usprawnianie percepcji wzrokowej, [w:] Terapia pedagogiczna. T. 2, Zagadnienia praktyczne i propozycje zajęć / pod red. nauk. Ewy Małgorzaty Skorek. – Wyd. 3. – Kraków : „Impuls”, 2007. – S. 120-123
  • Zarzyńska, Eugenia : Ćwiczenia utrwalające kierunki, [w:] Terapia pedagogiczna. T. 2, Zagadnienia praktyczne i propozycje zajęć / pod red. nauk. Ewy Małgorzaty Skorek. – Wyd. 3. – Kraków : „Impuls”, 2007. – S. 116-119

WYDAWNICTWA CIĄGŁE

  • Gadomska, Monika : Mapy i plany w nauczaniu orientacji przestrzennej osób niewidomych. Szkoła Specjalna 2003 nr 1 s. 40-45
  • Guzy, Anna, Pilzak, Honorata : Umiejętność czytania ze zrozumieniem a wyobraźnia i orientacja przestrzenna. Język Polski w Szkole IV-VI 2009/2010 nr 3 s. 40-54
  • Kalisz, Paulina : Nauczanie ucznia słabo widzącego orientacji przestrzennej samodzielnego poruszania się. Szkoła Specjalna 2004 nr 3 s. 205-216
  • Miler-Zdanowska, Kamila : Zastosowanie planów w nauczaniu orientacji przestrzennej osób niewidomych. Szkoła Specjalna 2008 nr 4 s. 293-299
  • Paplińska, Małgorzata : Nauczanie orientacji przestrzennej oraz bezpiecznego i samodzielnego poruszania się niewidomych dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. Szkoła Specjalna 2002 nr 5 s. 287-289
  • Szczepkowska, Edyta : Zaburzenia orientacji przestrzennej. Życie Szkoły 2017 nr 6 s. 24-32

oprac. A. Wesołowska

Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Return