Harmonogram działań wspomagających pracę szkół na rok szkolny 2025/2026
Lp | Tematyka/odbiorcy | Termin | Prowadzący |
1. | Udział w wernisażu wystawy pt. „Daleka jest droga… Zawkrzanie w Polskich Siłach Zbrojnych na Zachodzie” w Muzeum Ziemii Zawkrzeńskiej w Mławie (w ramach spotkań sieci nauczycieli bibliotekarzy). | Wrzesień 2025 | A.Mierzwa |
2. | Narodowe Czytanie 2025 poezji Jana Kochanowskiego. | Wrzesień 2025 | A. Mierzwa |
3. | „Ekologicznie, znaczy logicznie”, „W zdrowym ciele zdrowy duch„, „Szlachetne zdrowie„, „Interaktywna biblioteka w praktyce„, „Wędrówki po świecie” – zajęcia edukacyjne z wykorzystaniem Magicznego dywanu, magicznej ściany, interaktywnego globusa itp. dla przedszkolaków oraz uczniów edukacji wczesnoszkolnej. | Wg zgłoszeń | A.Mierzwa |
4. | Zajęcia edukacyjne dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym z wykorzystaniem teatrzyku kamishibai i teatrzyku cieni do propagowania wartości i kształtowania postaw obywatelskich; „Z bajką w świat wartości”, „Z wielkiej księgi bajek i baśni”. | Wg zgłoszeń | Pracownicy |
5. | Program edukacyjny „Zdrowo i Sportowo”. | Październik 2025-Maj 2026 | A.Mierzwa, A.Wesołowska |
6. | Program edukacyjny „Dzieciaki w kosmosie”. | Październik 2025-Maj 2026 | A.Mierzwa, A.Wesołowska |
7. | Konkurs plastyczny dla uczniów klas 4-6 szkół podstawowych powiatu mławskiego „Mój lapbook – czytam i polecam”. | II półrocze | A.Mierzwa, B.Pawłowska |
8. | Lekcja otwarta dla uczniów klas pierwszych w SP nr 1 w Mławie – „Pasowanie na czytelnika i wprowadzenie dzieci w świat książek” – spotkanie sieci nauczycieli bibliotekarzy. | II półrocze | A. Mierzwa |
9. | Nomofobia (uzależnienia od smartfona) dla uczniów klas IV-VIII i szkół ponadpodstawowych. | Wg zgłoszeń | A. Wesołowska |
10. | „Czytanie i kodowanie- wspólnie odkodujmy bibliotekę”, „Rozszyfruj bibliotekę”, „Koduje zdrowie” „Kodowanki na cztery pory roku”- zajęcia edukacyjne dla uczniów z elementami kodowania. | Wg zgłoszeń | A.Wesołowska |
11. | „Wyginam śmiało ciało- gimnastyka z emocjonalnymi trenerami EMO: prawo, lewo, góra, dół, przysiady i podskoki” zajęcia edukacyjne z wykorzystaniem Magicznego dywanu i magicznej ściany dla przedszkolaków oraz uczniów edukacji wczesnoszkolnej. | Wg zgłoszeń | A.Mierzwa, A.Wesołowska |
12. | „Nie taki diabeł straszny, czyli duchy, wiedzmy i smoki w słowiańskich mitach, legendach i baśniach- zajęcia edukacyjne dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej. | Wg zgłoszeń | A.Mierzwa, A.Wesołowska |
13. | „Mława na fotografiach z początków II wojny światowej”, „ Życie codzienne w Mławie w okresie II wojny światowej”, „Lokalne ciekawostki historyczne”, „Bohaterowie II wojny światowej in.). – cykl lekcji dla uczniów szkół ponadpodstawowych prowadzonych przez Janusza Dębskiego – regionalistę, fotografika. | Wg zgłoszeń | A.Mierzwa |
14. | „Ile prawdy jest w legendzie? – polskie miasta w baśni i legendzie” – zajęcia edukacyjne dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej. | Wg zgłoszeń | B. Pawłowska |
15. | „Dbam o zdrowie – pomagam sobie” – zajęcia edukacyjne dla przedszkolaków. | Wg zgłoszeń | B. Pawłowska |
16. | „Odłącz się! Zwolnij i wróć do siebie” zajęcia z elementami technik uważności dla uczniów klas 4-6 szkoły podstawowej. | Wg zgłoszeń | B. Pawłowska |
17. | „Nie powiem ci, że wszystko będzie dobrze- czyli jak dbać o siebie” – zajęcia edukacyjne dla uczniów klas VII-VIII szkoły podstawowej i uczniów szkół ponadpodstawowych. | Wg zgłoszeń | B. Pawłowska |
18. | „Odkręć emocje, odważ się czuć” – zajęcia edukacyjne dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej. | Wg zgłoszeń | B. Pawłowska |
19. | Warsztaty plastyczne z cyklu „Kreatywny nauczyciel, kreatywny uczeń”. | Wg zgłoszeń | A. Wesołowska B. Pawłowska |
20. | Organizacja akcji „Czytanie na polanie” jako przykład promocji czytelnictwa. Podsumowanie pracy zespołu samokształceniowego nauczycieli bibliotekarzy. | Czerwiec 2026 | A. Mierzwa |