KREATYWNOŚĆ W PROCESIE NAUCZANIA i UCZENIA SIĘ
Zestawienie bibliograficzne w wyborze
WYDAWNICTWA ZWARTE
1.Aktywność dzieci i młodzieży / red. Sabina Guz, Teresa Sokołowska-Dzioba, Andrzej Pielecki. Warszawa : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej TWP, 2008
2.Bowkett, Stephen : Wyobraź sobie, że : ćwiczenia rozwijające twórcze myślenie uczniów. Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, cop. 2000
3.Brudnik, Edyta, Moszczyńska, Anna, Owczarska, Beata : Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie : przewodnik po metodach aktywizujących. Kielce : Wydawnictwo Jedność, 2010
4.Cudowska, Agata : Kształtowanie twórczych orientacji życiowych w procesie edukacji. Białystok : „Trans Humana”, 2004
5.Dawid, Dorota : Rozwijanie kreatywności uczniów dyslektycznych na lekcjach języka polskiego w klasach IV-VI szkoły podstawowej. Kraków : „Impuls”, 2004
6.Day, Christopher : Nauczyciel z pasją : jak zachować entuzjazm i zaangażowanie w pracy. Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2008
7.Dobrołowicz, Justyna : Kreatywność uczniów a ich osiągnięcia szkolne. Kielce : Wydawnictwo Akademii Świętokrzyskiej, 2002
8.Dobrowolska, Barbara : Nauczyciel wobec postaw twórczych uczniów : pedagogiczne uwarunkowania kompetencji zawodowych. Toruń : Wydawnictwo Edukacyjne „Akapit”, 2009
9.Dorance, Sylvia : Zajęcia twórcze w przedszkolu : przedmioty i obrazy. – Wyd. 2. – Warszawa : Wydawnictwo Cyklady, 1999
10.Dydaktyka twórczości : koncepcje, problemy, rozwiązania / Krzysztof J. Szmidt (red.). Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2003
11.Filipiak, Ewa, Smolińska-Rębas Halina : Od Celestyna Freineta do edukacji zintegrowanej : w poszukiwaniu modelu wczesnej edukacji, czyli o tym jak organizować sytuacje edukacyjne wyzwalające aktywność własną dziecka. Bydgoszcz : Wydaw. Uczelniane WSP, 2000
12.Frołowicz, Elżbieta : Aktywny uczeń w świecie muzyki : propozycje dla nauczycieli. Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2008
13.Gudro-Homicka, Maria : Jak rozwijać aktywność twórczą dzieci i młodzieży : drama w nauczaniu, wychowaniu i biblioterapii. Warszawa : Difin, 2015
14.Handford, Olga, Karola, Wiesław : Zabawa (z) przedmiotami w twórczym rozwoju i arteterapii . Łódź : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, 2008
15.Jakubiec, Sylwia : Aktywność estetyczna dziecka w zintegrowanym systemie nauczania. Kraków : „Impuls”, 2004
16.Jąder, Mariola : Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi. – Wyd. 3. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2013
17.Jąder, Mariola : Techniki plastyczne rozwijające wyobraźnię. – Wyd. 3. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2007
18.Kapłon, Małgorzata : Spotkania z Małym Księciem : wykorzystanie sztuki w pracy pedagogicznej z dziećmi. Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2006
19.Karolak, Wiesław : Mapping w twórczym samorozwoju i arteterapii. – Wyd. 2 poszerz. – Łódź : Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej, 2009
20.Karolak, Wiesław : Rysunek w arteterapii. Łódź : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, 2005
21.Karpeta-Peć, Beata : Otwarty, aktywny, samodzielny… : alternatywne formy pracy : przewodnik dla nauczycieli języków obcych. Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2008
22.Kędra Marzena, Zatorska, Monika : Razem z dzieckiem. Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2014
23.King, Gail : Umiejętności terapeutyczne nauczyciela. Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2003
24.Kłosińska, Tatiana : Droga do twórczości : wdrażanie technik Celestyna Freineta. Kraków : „Impuls”, 2000
25.Kompetencje współczesnego nauczyciela / pod red. Kazimierza Żegnałka. Warszawa : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej TWP, 2008
26.Kozłowski, Waldemar : Twórcze dziecko w szkole – możliwości rozwoju. Warszawa : Instytut Badań Edukacyjnych, 2004
27.Krzywoń, Danuta ; przy współpr. Hewilii Hetmańczyk : Kraina kreatywności : sposoby przeciwdziałania rutynie w pracy z dziećmi poprzez ekspresję twórczą i artystyczną. Sosnowiec : Oficyna Wydawnicza „Humanitas”, 2008
28.Kubiczek, Bożena : Metody aktywizujące : jak nauczyć uczniów uczenia się?. – Wyd. 4. – Opole : Wydawnictwo NOWIK, 2009
29.Kuffner, Trish : Jak to zrobić? : 365 pomysłów na kreatywne zajęcia dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszych. Kraków : Wydawnictwo Zielona Sowa, cop. 2008
30.Laniado, Nessia : Zamiast telewizji : jak pobudzać i rozwijać zainteresowania dziecka oraz czym się kierować przy wyborze zajęć dodatkowych?. Kraków : Wydawnictwo eSPe, 2006
31.Mason, John oraz Burton, Leone, Stacey, Kaye: Matematyczne myślenie. Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, cop. 2005
32.Metoda i wyobraźnia : podręcznik dla nauczyciela : lekcje twórczości w klasie I / Elżbieta Płóciennik [et al.]. Warszawa : Difin, 2009
33.Mitros, Katarzyna : Jak wychować geniusza przez zabawę. Poznań : Wydawnictwo Publicat, 2007
34.Nauczyciel kompetentny : teraźniejszość i przyszłość / red. Zdzisław Bartkowicz, Marzena Kowaluk, Małgorzata Samujło. Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2007
35.Necka, Edward : Proces twórczy i jego ograniczenia. – Wyd. 2 popr. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 1999
36.Nęcka, Edward : Psychologia twórczości. Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2001
37.Necka, Edward : Trening twórczości : podręcznik dla psychologów, pedagogów i nauczycieli. – Wyd. 3 popr. i uzup. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 1998
38.Proctor, Tony : Twórcze rozwiązywanie problemów. Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2003
39.Puślecki, Władysław : Wspieranie elementarnych zdolności twórczych uczniów. Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 1999
40.Rozwijanie twórczości i inteligencji emocjonalnej dzieci i młodzieży : poradnik dla wychowawców i nauczycieli / Beata Dyrda (red.). Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2004
41.Schulz, Roman : Twórczość pedagogiczna : elementy teorii i badań. Warszawa : Instytut Badań Edukacyjnych, 1994
42.Stączek, Marek : Kreatywność : jak ją rozwijać w sobie i w organizacji?. Warszawa : EdisonTeam.pl, 2012
43.Sternberg, Robert J., Spear-Swerling, Louise : Jak nauczyć dzieci myślenia. Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2003
44.Strzelczyk, Elżbieta : Twórcze lekcje : scenariusze zajęć integralnych dla klas III. Poznań : Oficyna Wydawnicza G&P, 2002
45.Szeliga, Katarzyna : Historia Guziolka czyli Jak tworzyć i wykorzystywać bajki i opowiadania w biblioterapii oraz rozwoju aktywności twórczej dziecka w wieku przedszkolnym : poradnik dla dzieci, rodziców i nauczycieli. Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2005
46.Szmidt, Krzysztof J. : Pedagogika twórczości : idee, aplikacje, rady na twórczą drogę . – Wyd. 2. – Kraków : „Impuls”, 2005
47.Uszyńska-Jarmoc, Janina : Twórcza aktywność dziecka : teoria – rzeczywistość – perspektywy rozwoju. Białystok : „Trans Humana”, 2003
48.Vopel, Klaus W. : Kreatywne rozwiązywanie konfliktów : zabawy i ćwiczenia dla grup. Kielce : „Jedność”, 2003
49.W stronę kreatywności : praca zbiorowa / pod red. Witolda Dobrołowicza i Macieja Karwowskiego. Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 2002
50.Wiszniakowa, Natalia : Akmeologia kreatywna : psychologia kreatywności i osiągania szczytowej dojrzałości twórczej człowieka dorosłego. – Wyd. 2 popr. – Łódź : Wydaw. Instytutu Postępowania Twórczego, 2003
51.Zawadzki, Roman : Psychologia i twórczość. Warszawa : Wydaw. Szkolne i Pedagogiczne, cop. 2005
ARTYKUŁY Z WYDAWNICTW ZWARTYCH
1.Klaczak, Marzena : Wspieranie elementarnych zdolności twórczych uczniów niedosłyszących, [w:] Świat pełen znaczeń : kultura i niepełnosprawność / pod red. nauk. Jolanty Baran i Sławomira Olszewskiego. Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2006. – S. 599-606
2.Klim-Klimaszewska, Anna : Twórcza aktywność, [w:] Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku. T. 6, Su-U / [red. prowadzący encyklopedii Ewa Różycka ; red. nauk. i przewodn. komitetu redakcyjnego Tadeusz Pilch]. Warszawa : Wydawnictwo Akademickie „Żak”, 2007. – S. 833-840
3.Parys, Katarzyna : Edukacja ku twórczości w systemie kształcenia specjalnego ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji uczniów niepełnosprawnych intelektualnie, [w:] Dydaktyka specjalna : wybrane zagadnienia / red. nauk. Janina Wyczesany. Gdańsk: Harmonia Universalis, 2014. – S. 115-150
4.Sękowski, Andrzej E. : Inteligencja, twórczość, mądrość a wybitne zdolności, [w:] Psychologia zdolności : współczesne kierunki badań / red. nauk. Andrzej E. Sękowski. Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2004. – S. 173-189
5.Skowrońska, Aleksandra : Czy dziecko ma wpływ na kształtowanie własnej postawy twórczej? / Aleksandra Skowrońska, [w:] Dziecko i sztuka / pod red. Władysława Szlufika i Anny Pękali. – Częstochowa : Wydaw. Wyższej Szkoły Pedagogicznej, 2000. – S. 27-56
6.Szuścik, Urszula : Twórczość plastyczna dziecka – próba syntezy, [w:] Szkoła na miarę możliwości dziecka / pod red. Danuty Krzywoń i Beaty Matusek. Sosnowiec : Oficyna Wydawnicza „Humanitas”, 2009. – S. 15-20
7.Wanat-Żołądek, Katarzyna : Oryginalność jako kryterium oceny zdolności twórczych uczniów z wadą słuchu, [w:] Świat pełen znaczeń : kultura i niepełnosprawność / pod red. nauk. Jolanty Baran i Sławomira Olszewskiego. Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2006. – S. 607-618
WYDAWNICTWA CIĄGŁE
1.Adamek, Irena : Twórcze rozwiązywanie problemów. Życie Szkoły 2008 nr 3 s. 19-24
2.Adamiec, Iwona : „Odrabiacz lekcji”, „maszyna do znajdowania rodziców wszędzie” i inne wynalazki : (warsztaty twórczości dla dzieci). Nowa Szkoła 2007 nr 7 s. 43-44
3.Andrzejkowska, Jolanta : Kreowanie aktywności ucznia. Życie Szkoły 2008 nr 2 s. 5-8
4.Arciszewska, Ewa : Bariery rozpoznawania innowacji pedagogicznych. Nowa Szkoła 2008 nr 10 s. 8-19
5.Baj, Agata : Czy szkoła to dobre miejsce na kreatywność? Życie Szkoły 2010 nr 2 s. 27-31
6.Barańska, Paulina : Uczeń – mały naukowiec. Nauczanie Początkowe 2014/2015 nr 4 s. 48-55
7.Basińska, Anna : Uczenie się metodą storyline. Życie Szkoły 2009 nr 3 s. 26-30
8.Bernacka, Ryszarda Ewa : Nauczyciel – mistrz. Psychologia w Szkole 2007 nr 2 s. 13-20
9.Bilewicz, Barbara : Pobudzanie dyspozycji twórczych dzieci. Wychowanie w Przedszkolu 2001 nr 8, s. 455-459
10.Biłous, Paweł : Wyobraźnia i jej rola w rozwoju twórczości dzieci. Nauczanie Początkowe 2006/2007 nr 3 s. 33-41
11.Bogacz, Mirosława : Traktując wyobraźnię poważnie. Biblioteka w Szkole 2012 nr 7/8 dod. „Biblioteka – Centrum Informacji” nr 3 s. 3-5
12.Bonar, Jolanta : Humor a twórczość czyli Dlaczego należy cenić uczniowskie poczucie humoru. Nauczanie Początkowe 2008/2009 nr 2 s. 37-42
13.Budziak, Ewa : Aspekty twórcze w pracy pedagoga szkolnego. Problemy Opiekuńczo- Wychowawcze 2011 nr 9 s. 48-54
14.Bukowska, Jolanta : Jak rozpoznać twórcze dzieci w przedszkolu?. Wychowanie w Przedszkolu 2002 nr 5 s. 274-276
15.Bula, Renata : Twórczość jako terapia. Język Polski w Szkole IV_VI 2011/2012 nr 1 s. 29-39
16.Cygal, Anna : Wspomagamy rozwój intelektualny dzieci. Wychowanie w Przedszkolu 2006 nr 6 s. 43-45
17.Cygan, Barbara : Kreatywność w pracy nauczyciela. Życie Szkoły 2011 nr 11 s. 14-17
18.Czarniecka, Renata : Jak rozwijać samodzielność i kreatywność ucznia na lekcjach wychowania fizycznego. Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne 2008 nr 3 s. 52-56
19.Czekalowska, Danuta : Kształtowanie postawy twórczej. Życie Szkoły 2002 nr 7 s. 402-406
20.Czekalowska, Danuta : Kształtowanie postawy twórczej uczniów w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej. Edukacja (Studia, Badania, Innowacje) 2002 nr 2 dod. s. 23-27
21.Czekalowska, Danuta : O kreatywność uczniów. Życie Szkoły 2002 nr 9 s. 530-543
22.Czelakowska, Danuta : Stymulacja kreatywności uczniów w zintegrowanym kształceniu wczesnoszkolnym języka polskiego. Edukacja (Studia, Badania, Innowacje) 2001, nr 3. dod. s. 3-11
23.Florczykiewicz, Janina : Kompetencje twórcze wychowanków zakładów poprawczych o obniżonej sprawności intelektualnej. Szkoła Specjalna 2008 nr 5 s. 36-368. Bibliogr.
24.Gajek, Grażyna : Biblioteczne godziny twórczości czyli Porządek i przygoda w pracy z uczniem twórczym : program zajęć dla uczniów klas 4-6 szkoły podstawowej. Biblioteka w Szkole 2008 nr 1 s. 6-8
25.Galej, Dorota : Wychowanie do twórczości. Język Polski w Szkole IV-VI 2006/2007 nr 3 s. 85-87
26.Gelleta-Mac, Izabela : Zabawy i ćwiczenia wspierające rozwój dziecka. Wychowanie w Przedszkolu 2008 nr 1 s. 28-29
27.Glinka, Anna Magdalena : Jak rozwijam zdolności i zainteresowania uczniów. Życie Szkoły 2010 nr 2 s. 43-46
28.Glinka, Anna Magdalena : Jak rozwijam zdolności i zainteresowania uczniów cz. 2. Życie Szkoły 2010 nr 3 s. 44-47
29.Głaz, Elżbieta : Jak rozwijam twórczą aktywność dziecka? Życie Szkoły 2007 nr 3 s. 46-53
30.Górka, Barbara : Współczesne zapotrzebowanie na twórczość. Nowa Szkoła 2006 nr 7 s. 18-21
31.Grabowska, Tatiana, Sobieszczyk, Maria : Nauczyciel wobec twórczych postaw uczniów. Życie Szkoły 2010 nr 7 s. 63-65
32.Hłobił, Agnieszka : Czy szkoła uczy twórczego myślenia? Nowa Szkoła 2004 nr 9 s. 30-31
33.Idkowiak, Karolina : Trening twórczości osób z niepełnosprawnością intelektualną. Remedium 2014 nr 7/8 s. 46-48
34.Jakubowska, Alina : Bezcenne odkrycia na rzecz bezpieczeństwa. Życie Szkoły 2016 nr 2 s. 43-48
35.Jakubowska, Alina : Chemiczne niespodzianki na Dzień Kobiet. Życie Szkoły 2016 nr 3 s. 44-48
36.Jakubowska, Alina : Mali odkrywcy – w trosce o przyszłość Ziemi i ludzi. Życie Szkoły 2016 nr 4 s. 43-48
37.Jakubowska, Alina : Mamo, tato – jestem inżynierem! Życie Szkoły 2016 nr 5 s. 44-48
38.Jakubowska, Alina : Lodowate eksperymenty. Życie Szkoły 2016 nr 1 s. 44-48
39.Jakubowska, Alina : Odkrywamy tajemnice kosmosu. Życie Szkoły 2016 nr 6 s. 45-48
40.Jakubowska, Alina : Proste eksperymenty – poważne odkrycia naukowe. Życie Szkoły 2016 nr 8 s. 44-48
41.Jakubowska, Alina : Śladami dziecięcej twórczości. Życie Szkoły 2015 nr 1 s. 9-12
42.Jałowiecka, Aneta: Specjalne potrzeby edukacyjne do kwadratu, czyli o poszukiwaniu zdolności twórczych uczniów z dysleksją. Nauczanie Początkowe 2009/2010 nr 3 s. 48-58
43.Jankowska, Dorota, Jagiełło, Maria : Warto towarzyszyć studentom (w drodze ich pedagogicznego kształcenia). Nowa Szkoła 2006 nr 2 s. 38-41
44.Jankowska, Maria : Jak wychować twórcze dziecko?. Wychowanie w Przedszkolu 2011 nr 7 s. 5-14
45.Jaroszewski, Marcin: Kreatywność z wyboru. Remedium 2016 nr 7/8 s. 54-56
46.Just, Monika : Analogia -alternatywne, twórcze spojrzenie na świat obiektów. Życie Szkoły 2011 nr 5 s. 41-47
47.Just, Monika : Funkcja metafory w twórczości – inne bycie słowa. Życie Szkoły 2011 nr 6 s. 37-42
48.Just, Monika : Kreatywny nauczyciel – pozwólmy sobie na twórcze szaleństwo. Życie Szkoły 2010 nr 8 s. 43-48
49.Just, Monika : Myślenie pytajne jako eksplorowanie świata. Życie Szkoły 2011 nr 3 s. 33-39
50.Just, Monika : Patrzeć nie wiadomo jak, a widzieć trzeba : o niedocenianych technikach rozwijania kreatywności dzieci. Życie Szkoły 2010 nr 3 s. 18-25
51.Just, Monika : Twórcze rozwiązywanie problemów, czyli jak obalić jedyną słuszną odpowiedź. Życie Szkoły 2011 nr 4 s. 52-58
52.Just, Monika : Wykorzystanie pamięci w procesach twórczych. Życie Szkoły 2011 nr 1 s. 37‐42
53.Kałuba-Korczak, Anna : Zdolności twórcze, czyli sposób na niekonwencjonalne myślenie i działanie. Wychowanie w Przedszkolu 2016 nr 1 s. 59-61
54.Kapica, Gabriela : Enigmatyczny trening twórczości. Życie Szkoły 2008 nr 3 s. 5-9
55.Kapica, Gabriela : Zabawa zwiastunem kreatywności. Życie Szkoły 2003 nr 4 s. 195-201
56.Karwowski, Maciej : Kreatywny, czyli niegrzeczny?. Psychologia w Szkole 2010 nr 1 s. 70-77
57.Karwowski, Maciej : Oblicza uczniowskiej kreatywności. Psychologia w Szkole 2009 nr 4 s. 5-15
58.Karwowski, Maciej : Pogoda na twórczość w szkole. Psychologia w Szkole 2009 nr 3 s. 98-103
59.Kazimierowicz, Marek : Innowacyjność nauczycieli. Nowa Szkoła 2008 nr 1 s. 4-8
60.Kondrat, Dorota : Myślenie twórcze. Remedium 2006 nr 5 s. 8-9
61.Kondrat, Dorota : Myślenie twórcze. Cz. 2. Remedium 2006 nr 7/8 s. 14-15
62.Kondrat, Dorota : Trening twórczości – warsztaty – cz.1. Remedium 2007 nr 2/3 s. 52-53
63.Kondrat, Dorota : Warsztaty twórcze. Cz. 2. Remedium 2007 nr 4 s. 8-9
64.Kondrat, Dorota : Warsztaty twórczości. Cz. 3. Remedium 2007 nr 7 s. 10-11
65.Kondrat, Dorota : Warsztaty twórczości – ćwiczenia językowe. Cz. 4. Remedium 2007 nr 12 s. 10-11
66.Kondrat, Dorota : Warsztaty twórczości : analogie. Cz. 5. Remedium 2008 nr 6 s. 10-11
67.Korecka, Lucyna : Odwaga bycia kreatywnym. Życie Szkoły 2002 nr 2 s. 12-14
68.Kozłowski, Mieczysław : Szkoła wyobraźni. Remedium 2015 nr 11 s. 32
69.Kozłowski, Waldemar : Intuicja jako zjawisko wspomagające twórcze myślenie ucznia. Edukacja (Studia, Badania, Innowacje) 2004 nr 2 s. 53-63
70.Krauze-Sikorska, Hanna, Kuszak, Kinga : Holenderski system wspierania rozwoju dziecka. Życie Szkoły 2008 nr 3 s. 52-59
71.Kuśpit, Małgorzata : Jak stymulować twórczość ucznia? Remedium 2003 nr 7/8 s. 32- 33
72.Lachiewicz, Elżbieta : Rozwijam aktywność twórczą. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2001 nr 9 s. 33-35
73.Lebioda, Anna, Dobrowolska, Martyna : Kształtowanie umiejętności twórczego myślenia. Remedium 2005 nr 11/12 s. 28-29
74.Leśniewska, Bożena : Stwarzamy warunki twórczej aktywności. Wychowanie w Przedszkolu 2007 nr 3 s. 37-38
75.Lewińska, Joanna : Zabawy językowe : kształtowanie postawy twórczej. Życie Szkoły 2006 nr 2 s. 36-40
76.Limont, Wiesława : Zdolności twórcze dzieci w wieku przedszkolnym. Wychowanie w Przedszkolu 2002 nr 8 s. 451-454
77.Lubomirska, Krystyna : Wspomaganie rozwoju dziecka. Wychowanie w Przedszkolu 2008 nr 1 s. 5-9
78.Łopata, Andrzej : O sztuce wyzwalania kreatywności i jej pomiarze. Język Polski w Liceum 2011/2012 nr 3 s. 75-89
79.Łuba, Małgorzata : Głowa pełna pomysłów : jak ćwiczyć kreatywność. Życie Szkoły 2015 nr 2 s. 30-32
80.Łuba, Małgorzata : Głowa pełna pomysłów – jak ćwiczyć swoją kreatywność? Życie Szkoły 2016 nr 7 s. 28-32
81.Łukasik, Joanna : Nauczyciel-dydaktyk wobec wyzwań XXI wieku. Nowa Szkoła 2008 nr 4 s. 10-19
82.Majkut, Marzena : Twórczość plastyczna dziecka w wieku wczesnoszkolnym. Nauczanie Początkowe 2014/2015 nr 4 s. 20-28
83.Marek, Elżbieta : . Jak nauczyciele rozwijają twórczą aktywność uczniów. Życie Szkoły 2004 nr 9 s. 49-54
84.Masna, Danuta : Jak stymulować twórczą aktywność dziecka?. Nowa Szkoła 2006 nr 3 s. 32-35
85.Michalak, Renata : Od twórczego nauczyciela do twórczego ucznia. Życie Szkoły 2010 nr 2 s. 11-17
86.Michalicka, Marta, Janisiewicz, Bożena : Lekcje fizyki impulsem do rozwijania twórczości technicznej. Wychowanie Techniczne w Szkole 2005 nr 4 s. 32-33
87.Michalska, Bronisława : Przygoda ze sztuką. Wychowanie w Przedszkolu 2003 nr 5 s. 280-283
88.Misiorna, Elżbieta : Rzeczywistość szkolna twórczego ucznia. Życie Szkoły 2010 nr 2 s. 5-10
89.Mitros, Katarzyna : Pozwólmy dzieciom eksperymentować. Wychowanie w Przedszkolu 2002 nr 8 s. 482-487
90.Muchacka, Bożena : O stymulowaniu aktywności poznawczej. Wychowanie w Przedszkolu 2000 nr 7 s. 387-390
91.Musiatewicz, Marta : O potrzebie rozwijania twórczej aktywności uczniów. Język Polski w Gimnazjum 2010/2011 nr 3 s. 9-19
92.Nęcka, Edward : . Edukacja dla twórczości. Wychowanie w Przedszkolu 2001 nr 8 s. 451-454
93.Niemierko, Bolesław : Nasi uczniowie myślą twórczo. Nowa Szkoła 2013 nr 9 s. 23-24
94.Nowacka, Urszula, Frankowska, Małgorzata : Metody i sposoby rozwijające twórcze myślenie uczniów na lekcjach techniki. Cz. 1. Wychowanie Techniczne w Szkole 2005 nr 2 s. 55-61
95.Nowacka, Urszula, Frankowska, Małgorzata : Metody i sposoby rozwijające twórcze myślenie uczniów na lekcjach techniki. Cz. 2. Wychowanie Techniczne w Szkole 2005 nr 3 s. 14-19
96.Ogonowska, Agnieszka : Rozwijanie postawy twórczej u dzieci : myślenie przez analogię i myślenie kreatywne. Wychowanie w Przedszkolu 2014 nr 9 s. 12-15
97.Olkusz, Jolanta : Tekst literacki w kreatywnym odbiorze sześciolatków. Wychowanie w Przedszkolu 2011 nr 5 s. 5-10
98.Otapowicz, Dorota : Twórczość plastyczna jako środek budowania kontaktu i komunikacji z dzieckiem autystycznym. Edukacja (Studia, Badania, Innowacje) 2009 nr 3 s. 104-109
99.Oziemblewska, Beata : Animacja teatralna źródłem aktywności edukacyjnej dziecka. Życie Szkoły 2001 nr 5 s. 297-301
100.Piechota, Feliksa, Miłek, Katarzyna : Pentomino rozwija wyobraźnię. Matematyka 2012 nr 10 s. 34-40
101.Piotrowski, Krzysztof T. : Ryzyko twórczości w szkole. Psychologia w Szkole 2008 nr 4 s. 113-121
102.Piotrowski, Krzysztof T. : To kreatywność – nie wygłupy. Psychologia w Szkole 2009 nr 3 s. 91-97
103.Polcyn, Katarzyna : Dzieci projektują gry dydaktyczne. Wychowanie w Przedszkolu 2001 nr 4 s. 230-232
104.Potoczek, Grażyna : Twórczy rozwój uczniów. Życie Szkoły 2002 nr 9 s. 555-557
105.Pufal-Struzik, Irena : Potoczne (świadome i ukryte) teorie twórczości w edukacji a entropia rzeczywistości społecznej. Edukacja (Studia, Badania, Innowacje) 2010 nr 4 s. 17-27
106.Raźniak, Aleksandra : Myślenie dziecka. Życie Szkoły 2010 nr 6 s. 14-19
107.Rędzia, Krystyna : Innowacje pedagogiczne w wychowaniu fizycznym. Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne 2009 nr 2 s. 42-45
108.Rudnicka, Maria, Wawrzyniak, Ewa : Dzień twórczej aktywności. Wychowanie w Przedszkolu 2001 nr 8 s. 478-479
109.Samsel, Małgorzata : Widzę, poznaję, tworzę. Dziecko odbiorcą i twórcą sztuki. Wychowanie w Przedszkolu 2003 nr 4 s. 218-221
110.Sawicki, Julian P. : Projektowe myślenie – dlaczego, jak i kogo uczyć? Nowa Szkoła 2013 nr 9 s. 40-45
111.Skubis-Rafalska, Agnieszka : Gry dydaktyczne w procesie nauczania. Nowa Szkoła 2006 nr 7 s. 33-37
112.Skorecka, Justyna : Odwaga bycia kreatywnym. Życie Szkoły 2006 nr 2 s. 12-14
113.Słowikowska, Teresa : Kogo aktywizują metody aktywne? – z praktyki szkolnej nauczyciela polonisty. Nowa Szkoła 2006 nr 5 s. 29-32
114.Smogorzewska, Joana : Czy twórczość ma szansę zaistnieć we współczesnej szkole?. Nowa Szkoła 2008 nr 1 s. 13-16
115.Smogorzewska, Joana : Twórczy nauczyciel = twórczy uczeń? Nowa Szkoła 2008 nr 3 s. 35-37
116.Sommerfeld, Aleksandra : Odyseja umysłu. Życie Szkoły 2010 nr 2 s. 32-39
117.Stachnik Lucyna : Akcje plastyczne – co to takiego?. Życie Szkoły 2005 nr 3 s. 45-47
118.Stańko, Maja : Aktywność plastyczna jako metoda remediacji poznawczej. Wychowanie w Przedszkolu 2006 nr 6 s. 18-22
119.Stawinoga, Renata : Aktywność twórcza we współczesnej edukacji. Nowa Szkoła 2002 nr 3 s. 29-31
120.Stawinoga, Renata : Istota i mechanizmy aktywności twórczej. Życie Szkoły 2001 nr 2 s. 73-80
121.Stawińska, Renata : Istota i mechanizmy aktywności twórczej. Życie Szkoły 2001 nr 2 s. 73-80
122.Stawiński, Julian Piotr :Jak rozbudzić kreatywność nauczycieli biologii? Biologia w Szkole 2010 nr 3 s. 46-52
123.Stawiński, Julian Piotr : O stowarzyszeniu kreatywnych nauczycieli. Nowa Szkoła 2015 nr 2 s. 34-37
124.Strugała, Agnieszka, Wierzbicka, Anna, Rademacher, Anna : Moja klasa, moja przestrzeń : twórczość w szkole. Życie Szkoły 2010 nr 2 s. 40-42
125.Strycharska-Gać, Beata : Lekcja twórczej krytyki i motywowania uczniów. Nowa Szkoła 2005 nr 2 s. 45-49
126.Suświłło, Małgorzata : Twórczość przedszkolaka w teorii i praktyce edukacyjnej. Wychowanie w Przedszkolu 2007 nr 3 s. 5-10
127.Synak, Ewa : Radość tworzenia. Wychowanie w Przedszkolu 2001 nr 8 s. 471-472
128.Szal, Anna : Zabawy twórcze. Życie Szkoły 2004 nr 9 s. 37-48
129.Szalewski, Jacek : Strategia zadawania pytań : proces myślenia na lekcji wychowania fizycznego. Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne 2007 nr 11 s. 51-54
130.Szkoła nie musi być nudna, a nauka nie musi boleć. Wywiad Anny Przybył z Agnieszką Tomasik z Inicjatywy Kreatywnej Pedagogiki. Życie Szkoły 2016 nr 3 s. 2-7
131.Szmidt, Krzysztof J. : Ciekawość – pierwszy stopień do twórczości. Psychologia w Szkole 2009 nr 1 s. 67-77
132.Szmidt, Krzysztof J. : Jak wyhodować wychuchola – czyli jak nauczać twórczości. Psychologia w Szkole 2008 nr 2 s. 77-86
133.Szmidt, Krzysztof J. : Szkoła rzeczywiście twórcza. Psychologia w Szkole 2007 nr 4 s. 113-124
134.Szmidt, Krzysztof J. : Uczniowie przeciwko kreatywności. Psychologia w Szkole 2008 nr 1 s. 55-64
135.Szmidt, Krzysztof J. : Umysł pod kluczem (maturalnym). Psychologia w Szkole 2008 nr 3 s. 117-124
136.Szplit, Agnieszka : Zdolności twórcze dzieci i ich rozwijanie w zabawach po angielsku. Nauczanie Początkowe 2009/2010 nr 3 s. 72-79. Bibliogr.
137.Tadeusz. Ewa : Kreatywny nauczyciel. Wychowanie w Przedszkolu 2014 nr 3 s. 48-49
138.Tokarz, Aleksandra, Słabosz, Aleksandra : Cechy uczniów preferowane przez nauczycieli jako wymiar aktywności twórczej w szkole. Edukacja (Studia, Badania, Innowacje) 2001 nr 2 s. 68-76
139.Trojan, Elżbieta : Drama metodą twórczej edukacji : zestawienie bibliograficzne. Poradnik Bibliotekarza 2008 nr 6 s. 32-35
140.Uszyńska-Jarmoc, Janina : Metody wspierania aktywności edukacyjnej. Wychowanie w Przedszkolu 2004 nr 9 s. 3-11
141.Uszyńska-Jarmoc, Janina : Szkoła gubi diamenty. Psychologia w Szkole 2010 nr 1 s. 61-69
142.Uzarska-Bielawska, Renata : Pobudzanie aktywności twórczej. Życie Szkoły 2009 nr 8 s. 40-45
143.Waloszek, Danuta : Mali artyści. Życie Szkoły 2004 nr 7 s. 3-10
144.Wietecha, Maria : Kreatywni. Nowa Szkoła 2010 nr 7 s. 56-58
145.Winczewska, Aneta : O uwarunkowaniach twórczości plastycznej dzieci. Życie Szkoły 2014 nr 10 s. 4-9
146.Wójtowicz, Małgorzata : Twórcze inspiracje. Wychowanie w Przedszkolu 2007 nr 9 s. 28 – 30
147.Wrzochul-Stawinoga, Justyna : Nasz cel : szkoła aktywna, przyjazna i twórcza. Życie Szkoły 2014 nr 6 s. 8-10
148.Wrzochul-Stawinoga, Justyna : Szkoła aktywna, przyjazna i twórcza : nasz cel. Życie Szkoły 2014, nr 6, s. 8-10
149.Zaworska, Małgorzata : Inspirowana pedagogiką Freineta. Życie Szkoły 2011 nr 3 s. 12-15
150.Zielińska, Alina : Myslenie twórcze czy aktywność? Język Polski w Szkole IV-VI 2010/2011 nr 4 s. 68-73
151.Zielińska, Lucyna : Twórcza aktywność dzieci. Życie Szkoły 2000 nr 10 s. 645
152.Żelichowska, Katarzyna : Dziecko – artystą. Wychowanie w Przedszkolu 2001 nr 5 s. 285-287
153.Żywno, Irena : Szkoła duńska jako miejsce rozwoju kreatywności dziecka. Życie Szkoły 2003 nr 9 s. 568-569
Opracowała:
Anna Wesołowska